Három pontban foglalta össze olvasónk az Emirates-botrány tanulságait, ugyanis a magyarok kedvenc légitársasága a hét elején eléggé pácban hagyta az utasait. Olvasónk, Kristóf szerint három nagy hibát követtek el, itt vannak ezek tőmondatokban, lejjebb alaposabban kifejtjük őket:

  1. Szervezés: nem tudták, kit, mikor, hova irányítsanak.
  2. Rendőrök: nyaralni akaró emberekre, akiknek nagyon sokat késik a gépük és emiatt reklamálnak, rendőrt hívtak. Ez nem szép.
  3. Kommunikáció: tiszta sor a szabályozás ilyen esetekre, de ezt nem közölték a türelmetlen utasokkal, ahogy azt sem, mennyi kompenzációra számíthatnak a kínokért.
A csalódás innen kezdődött: az Emirates jelenleg is jelölteti magát a Világ Legjobb Légitársasága díjra, de ez a szolgáltatás a Fly Baktalórántháza Airlines-ra is szégyent hozott volna. Röviden: semmi hivatalos tájékoztatás. (via Tékozló Homár)

Sorra özönlöttek a panaszkodó olvasói levelek az  Indexhez  és a  Tékozló Homár  (fogyasztóvédelmi) bloghoz is arról, milyen hálátlanul bánt az emírségekbeli Emirates légitársaság az utasaival. A gondok fő eredete, hogy a Budapest-Dubaj járaton ingázó Airbusok nincsenek a legjobb műszaki állapotban, emiatt rendszeresek a nagyon durva késések. Ezen felül a légitársaság tájékoztatása és hozzáállása is kritikán aluli az utasok szerint.

„Áll a bál a Ferihegyen! Két napja nem indul el a gép Dubajba. Vannak itt emberek, akik két napja itt rekedtek. Lincshangulat van!" – idézett egy utast az Index. A Homárnak egy nem tájékoztatott, elutazni nem tudó utas így írt: „Hogy alakuljon a történet: a mai gép sem megy. Egyelőre este 9 van tervbe vett indulás. Kis tömeghisztéria alakul, rendőrök már itt vannak..."

Horváth Éva az Instagramján akadt ki, közölt egy homályos képet feldühödt utasokról, amihez kőkemény antireklámot írt: „Eddig azt hittem az Emirates a legjobb Légitársaság! Tévedtem, soha ne válasszátok őket!"

Olvasónk, a már említett Kristóf se volt boldog, ő partnerével Thaiföldre indult dubaji átszállással, és itt kezdődtek a gondok. Egy órás késésről szóltak nekik, aztán kettő lett belőle, majd még több, miközben nem kaptak normális tájékoztatást. 8-9 óra felé mondták, hogy aznap már nem repülnek, de eltaxiztatták őket egy hotelbe, ahol kaptak vacsorát és reggelit is. Vacsora alatt mondták el, kinek hova foglalták át a repülését.

Másnap minden ugyanúgy folytatódott, az aznapi gép sem tudott valami alkatrész hiánya miatt felszállni, az utasok kezdtek türelmetlenek lenni, ekkor hívták ki rájuk a rendőröket. „Thaiföldre, Balira induló jól szituált embereket második napja szívattak", és még rendőröket is hívnak, ez sokaknál kiverte a biztosítékot. Végül aki a várakozás mellett döntött, „jól" járt: 9 felé úgy tűnt, felszáll a gép. Aztán a kifutónál látszott, hogy mégsem fog, be is mondta a pilóta, hogy kigyulladt egy jelzőlámpa, aminek nem kéne. Némi gyors vizsgálat után aztán csak felszálltak, és eljutottak Dubajba.

Az utasok amúgy utánanéztek a neten, hogy mennyire egyszerű a kártérítési rendszer, miszerint csak a távolságot és a késés hosszát kell tudni, abból egyszerűen kikalkulálható, ki mennyi pénzre jogosult, ők 1200 euró/főt (367 ezer forint/főt) számoltak ki. Írtak is az Emiratesnek, amire csak egy automatikus választ kaptak azzal, hogy dolgoznak az ügyön. Nagy bocsánatkérés a reptéri meaculpázáson túl nem volt, sőt: az utasok csináltak videókat, be is hashtagelték, hogy #epicfail, meg #emirates, átküldték a légitársaságnak a Facebookon, hogy ezt érzik most, mire annyit írtak nekik, hogy ez szerintük nem az ő hibájuk volt.