Az ALDI-nál elgurult a gyógyszer Facebookon, és ez a legjobb dolog, ami történhetett

mm
2015.02.25. 09:10

Aki január óta ránézett az ALDI Magyarország Facebook oldalára, az azt tapasztalhatta, hogy a korábbi, nyereményjátékok győzteseiről, praktikus tippekről szóló posztok gyakorlatilag eltűntek, és átvette a helyüket az összekacsintó poénkodás, valamint a gátlástalanul agyhorpasztó szóviccek kavalkádja. Az egész gyökere egy január eleji poszt, amiben a cég újévi fogadalmat tett, és úgy tűnik, tökéletesen tartják magukat hozzá.

Az volt a fogadalom, hogy a cég lazább és viccesebb lesz Facebookon, de arra, ami ezután jött, valószínűleg senki sem számított. De ne rohanjunk ennyire előre.

Az ALDI célja az volt, hogy megszólítsák a fiatalokat, a posztok alapján egészen konkrétan a nagyvárosi egyetemistákat, akiknek a kialakult előítéletek szerint általában elég kevés pénzük van. Más magyarázat nincs az olyan posztokra, mint például ez a lenti itt, a félédes borral, meg a vizsgatemetéssel.

"Szeretnénk megszólítani a fiatalokat és azt gondoljuk, hogy a közösségi média erre a legalkalmasabb. Ehhez szükséges, hogy lazább stílusban, közvetlenebben, és a fiatalok szemszögéből nézve a világot kommunikáljunk; informáljunk, szórakoztassunk és közösséget építsünk" - nyilatkozták a Velvetnek az ALDI részéről.

A cég új kommunikációjában tényleg megjelenik minden kínos poén, szinte kontroll nélkül, de annyira jópofán csinálják az egészet, hogy az ember simán elnézi nekik a dolgot. Például, hogy 2015-ben kiraknak egy posztot egy Amerikai pités utalással, ráadásul nem is akármilyennel.

Vagy hogy egészen konkrétan megszólítják a Bud Spencere-Terence Hill rajongókat.

Arról nem is beszélve, hogy mennyire kemény, sikamlós poénokat engednek meg maguknak, mintha teljesen minden mindegy alapon menne a cégnél a Facebook, és hát ennél tényleg kevés jobb dolog történhetett. Gondolták volna valaha, hogy lesz olyan üzletlánc Magyarországon, amelyik Facebookon Valentin-nap alkalmából elereszt egy annyira kemény szopós poént, hogy a világ nagy részén már egy ilyen poén gondolata is elég lenne ahhoz, hogy betiltsanak egy reklámot?

A bevállalós reklám pedig általában a legjobb reklám, legalábbis bizonyos körökben, mert beszélnek az emberek a cégről, ezt az ALDI is így érzi. "Sok pozitív visszajelzést kapunk, ahogy tapasztaljuk, a fiatalok szeretik a posztjainkat, hozzászólnak, like-olják, és megosztják őket. Mi ezt sikernek érezzük, hiszen beszélnek velünk, rólunk" - mondták a cég részéről.

Az oldalon megjelenő szóviccek minősége pedig tényleg fergeteges, nemcsak simán erőltetett viccek, hanem annyira súlyosan rosszak, hogy letaglózzák az embert. Nézzék meg ezt a posztot itt lent, és próbálják meg kibírni fejfájás/káromkodás/felhorkanás/kardba dőlés/visítozás nélkül.

A nagy profilváltás behozott még egy újdonságot: megjelent Ártúró a cég kabalamalaca, ami egyes kollégáink szerint egyértelműen utalás Arturo Vidal focistára, hiszen a keresztnevük is megegyezik, valamint a frizurájuk is.

Ártúró rajongóinak is szolgált jó hírrel a cég, amikor megkerestük őket, azt mondták, mindenképpen gondolkoznak azon, hogy bevezessenek ALDI-s merchandise-termékeket, például Ártúró plüssfigurát.

Szétnézve a nemzetközi ALDI-oldalakon Facebookon, azt láthatjuk, hogy ez a fajta, kifejezetten városi egyetemistákat megszólító kommunikáció csak Magyarországra jellemző. A legtöbb oldalon az a kicsit sótlan, kicsit ódivatú facebookos jelenlét megy, mint amit a profilváltás előtti magyar ALDI-nál is láthattunk: nyereményjátékok és praktikus tanácsok egymás után, szárazon.

De nem kell megijedni, az ALDI nem akar a hülyegyerekek boltja lenni, csak a Facebookot használják arra, amire való: játszótérnek. "Az ALDI szeretne minél több vásárlót megszólítani és minél több magyarországi vásárló számára bemutatni az ALDI előnyöket, mindazt, amiért érdemes betérni egy ALDI áruházba. [...] Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy minden célcsoportot ugyanazzal a stílussal és hangvétellel kell és szabad megszólítani, hiszen ami az egyik vásárlói csoportnak szimpatikus, az egy másik vásárlói csoport számára esetleg taszító is lehet. [...] Az ALDI a kommunikációban is saját útját járja: minden csatornán, legyen szó közösségi médiáról, sajtóról, televízióról szeretne kitűnni a médiazajból, megkülönböztetni magát a már a piacon lévő vállalatoktól és olyan kommunikációt folytatni, amely megszólítja a vásárlókat és közérthetően artikulálja az ALDI előnyöket" - mondták.