A Telegraph galériás anyagot közölt a világ tíz legbedugultabb városáról, azaz azokról a metropoliszokról, ahol egyszerűen nem szabad autóba ülni. A felmérés alapja szerencsére nem kérdőíves véleményszondázás, hisz akkor Budapest végzett volna az első három hely mindegyikén. A TomTom navigációs cég hozta nyilvánosságra adatait, ez alapján állt össze az élmezőny.

A hátsó traktus végén, a 10. helyen a kaliforniai Los Angeles áll, ahol egy átlag 30 perces utat 54 perc alatt lehet megtenni (az USA-ból más nem is került be az első tízben, valamivel lejjebb megtaláljuk Seattle-t, Houstont, San Franciscót és New Yorkot - csak a 62. helyen!). A 9. helyen a dél-kínai Sencsen áll, a város, ami 25 év alatt lett egymilliósból tízmilliós. Sencsent a brazíliai Rio de Janeiro követi, pedig a kormány sokat költött a közlekedésre az olimpia és az elmúlt foci-vb miatt.

Aztán egy ismerősebb név jön a szomszédból: a bukarestiek éves átlagban 94 órát ülnek dugókban, de még náluk is rosszabbul jártak a 6. helyen tanyázó recifeiek (brazil város). Újabb kínai város jön az ötödik helyen: a népességét 1990 óta megtriplázó Csongcsing, ahol fura és kibogozhatatlan jelzőlámpafüzérek irányítják a forgalmat. Mexikóvárosban rosszabb a helyzet, egy félórás utat majdnem egy óra alatt lehet megtenni csúcsidőben.

A dobogó harmadik fokán az oroszországi Szentpétervár áll, évi 110 órát töltenek torlódásokba ágyazva a helyiek. Az ezüstérem is az oroszoké: Moszkvában még nagyobb a tumultus, a félórás utat 61 perc alatt lehet megtenni. Az aranyérmes is egy európai város: Isztambul lakói évi 125 órán át anyázhatnak, miközben két centit araszolnak előre a bedugult utakon. (Idekattintva más szemszögekből is listázhatja a világ városait.)