Van egy divatmárka, az American Eagle, amely tavaly úgy döntött, az Aerie néven forgalmazott fehérneműiket és fürdőruháikat olyan modellekre fogják adni a reklámjaikban,

  • akiknek látványával a vásárlóközönség azonosulni tud, vagyis átlagosnak tekinthető a testük;
  • akiknek a reklámfotóit nem retusálják.

A Business Insider szerint bejött nekik a dolog, több terméket adtak el, és a megítélésük is sokkal jobb.

Az egyik modelljük, Yelena Noah jócskán merített a közhelyek kútjából, hogy érzékeltesse, milyen jó ez a reklámkampány, hiszen megragadja azokat az apróságokat, amelyek egyénivé teszik az adott embert.„Mindannyian különbözőek vagyunk, és másmilyen a testünk. Mind nők vagyunk, és büszkéknek kell lennünk arra, akik vagyunk” – mondta el az egyik hirdetésben.

Hát mekkora hazugsággyár ez már!

Az a helyzet, hogy ez a bugyigyár teljesen hülyének néz minket.

Egyrészt, mert a hitelességet a fenti, szívhez szóló elgondolást egy olyan modell osztotta meg, aki amúgy eképpen fest.

Szóval tökéletesen megfeleltethető az aktuális szépségideálnak, modellszakmán kívül és belül. A másik, rút átverés, hogy ezeket a „nem photoshopoltuk, mert ti magatoktól is nagyon szépek vagytok, a hibáitokkal együtt” képeket többségében hozzá hasonló alkatú nőkről készítették.

Másrészt valamennyi retus mindegyiken van, nehogy elhiggyék, hogy utómunka nélkül készülnek reklámok, hát a cégek sem hülyék. Ez már a harmadik hazugság. De van egy negyedik is. 

Oké, tényleg vannak olyan képek is az Aerie Instagramján, amelyeken telt nők láthatók. Overálban. Vagy szinte teljes takarásban. Igaz, csak néhány hónapot kellett visszapörgetni ahhoz, hogy találjunk egy olyan testes modellt, aki mindössze egy köntös van. Szóval oké, mindenki élje át a saját, csorbítatlan, egyedi szépségét, lehetőleg valami sátorszerűben, messze.

Szóval át akarnak minket verni, erősen.

Borítóképünk illusztráció, ebből a cikkből.