Magyarországon van egy ilyen szokás, ami a hétköznapi emberek fejébe is belevésődött az utóbbi 25 év alatt: minden cégnél úgy kell csinálni, mintha a konkurens cégek nem is léteznének. Az egyik tévécsatornán általában ki se szabad ejteni a másik nevét, még csak nem is szerepelhet olyan személy, aki a másik csatornán is fel szokott tűnni. Külföldön ezzel szemben simán napi gyakorlat, hogy egy tévésztár azért megy el egy csatorna beszélgetős show-jába, hogy ott egy másik csatornán futó műsorát promózza.
Alább pl. Jimmy Kimmel arról beszélget az ABC csatornán Sean Hayesszel, hogy annak folytatódni fog híres vígjátéksorozata, a Will and Grace – a konkurens NBC csatornán. Ez kint normális, itthon viszont elképzelhetetlen, hogy mondjuk a Mokkában arról legyen szó egyik reggel, hogy mi lesz a Barátok közttel.
Szerencsére az Indexben és a Velvetben nincs ilyen poliszi, akárhányszor leírhatom, hogy Origo.hu, 24.hu, 444.hu, nem fognak kirúgni, nyugodtan linkelhetem is bármelyik másik online újságot, nem fog összedőlni a világ. De ettől még az emberek fejébe Magyarországon annyira beleivódott ez az agybaj, hogy akik nekünk írnak olvasói levelet mondjuk a tinderezésről, azok maguktól úgy fogalmaznak, hogy „regisztráltam egy népszerű okostelefonos társkereső applikációra”, mert feltételezik, hogy tilos kimondani azt a szót, hogy Tinder. Kb. mint ahogy Voldemort nevét tilos kiejteni a Harry Potterben.
Mindez a következő tweet kapcsán jut az ember eszébe, mert amit alább lát, olyat egy magyar cég soha, de soha nem lépne meg.
Today's a big day for @Nintendo! Congratulations on launch, we can't wait to play. *
— PlayStation (@PlayStation) 3 March 2017
Amint azt ön is látja, a fenti üzenetben a Playstation pénteken gratulált a konkurens videójátékgyárnak, a Nintendónak az új játékukhoz, azzal, hogy már alig várják, hogy játszhassanak vele. Plusz szívecske.
Egészen konkrétan a Nintendo Switch nevű új konzol megjelenéséhez gratulált így a rivális Playstation, és azzal bizonyítják, hogy nem olyan agybajosak, mint a magyar cégek túlnyomó többsége, hogy egyrészt nem követik ezt a nálunk valamiért kötelezővé vált „más cég nevét a szádra ne vedd″ szabályt.
M ásrészt a Nintendo Switch megjelenésének napján árengedménnyel árulták saját playstationös termékeiket, merthogy attól még hogy jófejek és nem agybajosak, természetesen ők is a piacból élnek, és a közvélekedéssel ellentétben a kettő nem zárja ki egymást.