Edo Denova a hazai DJ szakma egy kiemelkedően érdekes karaktere, azon túl, hogy az összes nagy fesztivált, köztük a Tomorrowlandet, a Szigetet és a Balaton Soundot is megjárta, ő lett az OMV és az MTV legújabb közös kampányának arca. Mindezt úgy, hogy DJ-karrierje alig pár éve kapott szárnyra, mikor megnyerte a Viva TV női lemezlovasoknak hirdetett versenyét. Denova a jogi tanulmányai mellett 2011-ben kezdett el zenélni, majd pár hónapra rá már meg is nyerte a fentebb említett versenyt, azóta pedig elképesztő ütemben ível felfelé a karrierje, az utóbbi időszakban az is előfordult, hogy 14 koncertje volt egymást követően. Ahhoz azonban, hogy ezeket az egyetemi elfoglaltságaival is össze tudja egyeztetni, rendkívül tudatos önmenedzselésre és időbeosztásra van szüksége. Arról nem is beszélve, hogy a hazai női DJ-k sorában ő az egyetlen, aki teljes mértékben zenei tehetségével hívta fel magára a figyelmet, nem hisz a feszülős ruhák, bikinifelsők optikai tunningjában.
Hogy kezdődött el a zenei karriered? Egyik nap úgy keltél ki az ágyból, hogy ettől fogva egy DJ-pulton át akarod szórakoztatni az embereket?
Valahogy úgy! Mindig is érdekelt a zene, aztán jött az érzés, hogy szórakoztatni, örömet szerezni szeretnék. Minden Nagykanizsán kezdődött, az ottani egyik klubban jártam a rezidensekhez tanulni,először ők segítettek, mert még a lejátszókról sem tudtam, hogy mik azok. Autodidakta módon fejlődtem, aztán az első verseny adta a nagy löketet, hogy 2-3 hónapnyi gyakorlás után sikerült győznöm.
Elképesztő céltudatosság és kitartás kell egy ilyen karrier befutásához...
Igen, közhely, de tényleg minden az akaraterőn és a kitartáson múlik. Ha csak a célod lebeg a szemed előtt, az előbb-utóbb bevonzza azt, amit szeretnél. Persze az is lehet, hogy én nagyon szerencsés is voltam, mert sikerült ezeket elérnem. A másik dolog, és persze ez is közhely, de a kudarcok miatt nem szabad feladni, okulni kell és továbblépni.
Igaz, manapság egyre jobban elmosódnak a határok, de talán még mindig elég maszkulin közeg a DJ-k világa. Nehéz nőként érvényesülni, vagy manapság ez már nem jelent gondot?
Még mindig elég nehéz érvényesülni, legalábbis eleinte. Ha sikeres leszel, feloldódik ez a dolog, és hirtelen elfogadnak. Nemzetközileg talán még könnyebb letenni a névjegyedet nőként.
Van az a sztereotípia, hogy a női DJ-k általában flitteres bikiniben és forrónadrágban pörgetik a bulit. Te erre tudatosan cáfolsz rá?
Számítottam valami ilyesmire tőletek (nevet). Szerintem ez manapság egyre kevésbé élő elképzelés. Volt egy hullám, mikor én kezdtem, amikor az optikára mentek rá a hölgy előadók, de én ezt sohasem képviseltem. Nem tudom, hogy képes lennék-e mondjuk magassarkúban dolgozni. Számomra fontos a kényelem, és ha én nem érzem magam kényelmesen, akkor az a buli rovására is mehet. A karrierem kezdetén volt pár olyan felkérés, ahol céloztak ilyesmire, de úgy voltam vele, hogy inkább szóljon a dolog a zenéről, semmi másról. Azt hiszem, hogy sikerült.
Mi az, amit zenei előadóként folyamatosan szem előtt tartasz, hatással vannak rád az újhullámos dolgok, vagy van egy saját elképzelésed az zenében, és inkább ez határoz meg?
Engem nem érdekelnek a trendek, persze nyilván hatással vannak a zenémre az új dolgok, de alapvetően igyekszem egy sajátos elképzelésből dolgozni. A lényeg, hogy szívvel kell átadni a dolgot és az átjön az embereknek. Egyébként a vidámabb, éneklősebb zenéket szeretem.
Abban sem vagy hétköznapi, hogy a DJ pult mellett a jogi pálya is érdekel. Ha megunod a dj-zést, akkor a bíróságra fogsz járni?
Elképzelhető (nevet)! Az elsődleges cél az volt, hogy legyen valami B-tervem is. A zene szerelem, imádom és el tudnám képzelni, hogy később producer legyek, vagy tanárként dolgozzak egy DJ iskolában. De, ha úgy alakulna, szívesen foglalkoznék büntetőjoggal, nagyon érdekel, roppant izgalmas része a jog világának.
Te lettél az OMV és MTV közös kampányának az arca, miről szól ez és miért vállaltad?
Ez egy kampány, ami a zenéről szól, régi vágyam volt, hogy minél több ember megismerje a zenei munkásságom, így nagyon örülök, hogy együtt dolgozhatok az OMV-vel. Mindig is szerettem volna a szettjeimmel örömteli pillanatokat és emlékeket adni. A töltőállomásokon különböző zenei eszközökhöz juthatnak az emberek, így az átlagosabb hétköznapokat is feldobhatjuk. Egyszerre adhatok élményt és kerülhetek közelebb a közönségemhez, ez egy elképesztő lehetőség.
A cikket az OMV támogatta.