shutterstock 777424762

Bevált tippek másnaposság ellen

2020.01.01. 08:45

Vészesen közeledik az újév, ilyenkor pedig sokan szeretnek nagy banzájt csapni, aminek elengedhetetlen része a nagy mennyiségű alkohol is. Ilyenkor könnyen elszalad az emberrel a ló, és hirtelen arra eszmél, hogy már elseje van, és ki merné jelenteni, hogy halál közeli állapotban lebeg két világ között - azaz eszméletlenül másnapos. Íme néhány tipp, hogy megelőzzük, ha pedig már beütött a baj, akkor túléljük a másnapot.

Megelőzés

Sokan vannak azon a véleményen, hogy több szempontból is pénztárcabarátabb, ha éhgyomorra isznak. Egyrészt megspórolják a vacsorapénzt, másfelől pedig nincs szükség olyan sok italra sem, hogy elérjék a kívánt hatást. Ez azonban sokkal inkább felelőtlen döntés, mintsem praktikus. Ha tudjuk, hogy valószínűleg több koktél fog lecsúszni, mint amennyit elbírnánk, érdemes bőséges vacsorával indítani, a buli közben pedig kifizetődő időnként vizet is szürcsölni.

A buli után

Ittas állapotban sokakra tör rá a farkas éhség, és érdemes is engedni neki. Ha útba esik egy gyorsétterem, igazán megengedheti magának az ember, hogy egyen egy hamburgert, reggel ugyanis megköszöni majd magának, hogy tett valamit a pocakjába, ami képes felszívni legalább egy kis mennyiségű alkoholt.

Mielőtt pedig álomra hajtanánk a fejünket, akármennyire is nehéz, de érdemes annyi vizet meginni, amennyi csak belénk fér. Ezzel jócskán redukálható az ébredés utáni fejfájás. Sőt, nem árt egy üveg vizet is tenni az ágy mellé.

Másnap reggel/délben/délután

A nap bármelyik szakaszában is ér minket az ébredés, ha nem tartottuk be a fentebb említetteket, bizony pokoli órák várnak ránk. Mindazonáltal csak nagyon lassan képes ilyenkor mozogni az ember, de érdemes időt szánni arra, hogy kivonszoljuk magunkat a hálószobából, igyunk egy jó nagy pohár vizet, és megmossuk az arcunkat. A túlélés érdekében nem árt fájdalomcsillapítóval indítani a napot, de jól jön még a multivitamin is, hogy támogassa az előző este taccsra tett gyomrunkat.

A másnapos emberek általában két csoportba sorolhatóak be: akik képtelenek egy falatot is lenyelni, illetve azok, akik úgy érzik, azonnal elemésztenek mindent, amit elfogyasztanak.

Bármelyik csoportba is tartozzunk, ébredés után ajánlott valami ennivalóval megtámogatni a gyomrunkat. Az örök klasszikus a húsleves, ami a folyadékot is pótolja a szervezetből, de remek választás lehet rendelni egy pizzát, vagy bekapni néhány kekszet.

Érdekes megoldás, de egyesek a gumicukorra esküsznek, főleg akkor, ha már az evés gondolatától is felfordul a gyomruk. A megoldás rajongói szerint ilyenkor már néhány darab zselémackó is segíthet a helyzeten.

Bár a mozgás lehet az utolsó, ami ilyenkor kedvelt tevékenységként az ember eszébe ötlik, kifejezetten jót tehet egy kis séta a hűvös januári levegőn. Nem kell természetesen nagy távokat megtenni, de néhány percre érdemes kimenni a házból, vagy legalább kiülni az ablakba/erkélyre.

Reméljük, a szóban forgó listát olvasva Önök is könnyebben vészelik majd át január elsejét. Vigyázzanak magukra az újévet köszöntő partin, és ne feledkezzenek meg házi kedvenceikről sem, hiszen sokuk számára megterhelő lehet ez az éjszaka.

Kellemes, sikerekben gazdag új esztendőt kívánunk!