A Vágyaim.hu webáruház (akikkel egyébként van egy együttműködésünk, amelyben olvasóink tesztelnek szexuális segédeszközöket) készített egy felmérést, 1500 fős mintával. A vásárlóik erotikus termékek vásárlásával kapcsolatos szokásaikra, tapasztalataikra voltak kíváncsiak, meg persze arra, hogy kik ők.
„Már a 18-25 közötti korosztály is meghatározó csoport a szexshopok működésében, ők teszik ki a vevőkör kicsivel több mint tizedét, de úgy tűnik, a hatodik X. környékén sem áll meg az élet, az 56 év felettiek is majdnem elérik a 10 százalékot”– írják a közleményükben, aztán szerencsére részletezik a leggyakoribb vásárlók jellemzőit. Eszerint ők inkább
- városi (83%),
- magasabb iskolai végzettségű (52%),
- tartós párkapcsolatban élő (79%)
személyek. A leggyakoribb típusok a húszas évei végén, harmincas évei elején járó férfiak és nők.
Ami egészen biztos, hogy más dolog kíváncsinak lenni, és más vásárolni – erre úgy jutottak, hogy elemezték azt is, hogy milyen az átfedés az oldalra irányító Google-keresések és a megvásárolt termékek között. Laza. „A szexhintákra például százezezernél is többen kerestek rá a tavalyi évben, ám csak az eladott termékek 0,05%-át teszik ki, a guminők közel félmillió keresés után is a népszerűségi lista végén kullognak. Az viszont kétségtelen, hogy a vibrátor mindig, mindent visz!” – szól a közlemény.
Érdekes, hogy bár mondhatnánk, hogy a férfiak hajlamosabbak szexuális segédeszközöket vásárolni, de ha azt nézzük, mit vesznek, akkor itt a nők járnak jobban: a női szexuális kiegészítők és játékok közel háromszor kelendőbbek a kifejezetten férfiaknak szánt eszközökhöz képest.
Oké, és mit vett ez a sok ember?
A többség vízbázisú síkosítót – minden tizedik megrendelésbe került ilyen. A második helyen a vibrátorok végeztek, a harmadik pedig a BDSM-eszközöké lett, bár, mint írják, „a terület összetettsége miatt ebből még nem szabad nagy következtetéseket levonni”. Elég jellemző az elmúlt évre, hogy a fertőtlenítőszeres kategória hirtelen kétszer olyan népszerű lett, ráadásul az abszolút toplistát egy fertőtlenítő spray vezeti.
További statisztikák:
- 40%-kal többen vásároltak valamilyen új szexjátékszert vagy segédeszközt 2019-hez képest;
- több mint 66 ezer csomag óvszer fogyott;
- közel 1500 liter sikosító gondoskodott arról, hogy simán menjen minden;
- ötezernél is több hátmasszázsra elegendő masszázsolaj, és 240 órán át égő masszázsgyertya került a kosarakba;
- 2019-hez képest 30%-kal többen próbáltak ki valamilyen erotikus szerepjátékot, jó eséllyel vagy diáklánynak, vagy szobalánynak öltöztek ehhez a nők;
- a megvásárolt örömszerző kütyük 54 százaléka a csiklót, 35 százaléka a G-pontot veszi célba, a maradék az anális örömökért felel. A vibrátorok közül a Satisfyer termékeiből fogyott a legtöbb. Mondhatni, ők gyártják slágervibrátort.