A nagy leárazások, mint például a Fekete Péntek idején többször is felvetődhet bennünk a kérdés a kecsegtető akciós cédulákat szemlélve, hogy az áthúzott eredeti ár vajon mikor és mennyi ideig volt érvényben, a vonzó árkülönbségekkel vajon megvezetnek-e minket a kereskedők? A kételyek kora lejárt, egy új uniós és magyar szabályozás végképp megálljt parancsol a megtévesztésnek.
Május 28-án lépett életbe a boltok akciózását szigorító új jogszabály, miszerint nemcsak, hogy kötelező lesz feltüntetni a leértékelt termékek korábbi árát, de ez utóbbiként az adott termék akcióba vételét megelőző 30 napon belüli legalacsonyabb eladási összegét kell feltüntetni.
A kereskedő így nem tudja megtenni, hogy az akció rajtja előtt megemeli az árat, majd lecsökkenti, ezzel megtévesztve a vásárlót.
Amennyiben a leértékelt terméknek nincs 30 napos múltja, az akciózás előtti 15 napban érvényes legalacsonyabb árat kell feltüntetni. A szabályozás az akció-sorozatokat is érinti, amikor egy terméket fokozatosan egyre lejjebb akcióznak.
Ha például a leárazást 10 százalékos árengedménnyel nyitják, majd egy újabb 10, majd még egy 10 százalékos akciót hirdetnek meg rá, akkor az első árcsökkentés előtti árat is meg kell mutatni a vásárlóknak.