A száraz borokat kedvelik leginkább a magyar borfogyasztók, és a többség heti 1-2 alkalommal fogyaszt bort – derül ki abból a májusi online kutatásból, amelyet az I. Belvárosi Bor & Pezsgő Fesztivál és Junibor ünnep szervezői készítettek. A szakemberek tapasztalatai szerint megváltoztak a magyarok borfogyasztási szokásai a koronavírus-járvány következtében: nehezebben mozdulunk ki, bort is elsősorban online veszünk.

A legtöbben hetente 1-2 alkalommal fogyasztanak bort, leginkább baráti beszélgetésekhez, esti kikapcsolódáshoz és fesztiválokon, naponta csupán a megkérdezettek 4 százaléka iszik – derül ki egy májusi online kutatásból, amelyet közel 500 fő részvételével valósított meg az I. Belvárosi Bor & Pezsgő Fesztivál. A kutatás célja az volt, hogy felmérje a borfogyasztó közönség preferenciáit, véleményét a borhoz kapcsolódó témákban.

Kiderült: a válaszadók 76 százaléka a fehér bort kedveli leginkább, de 46 százalék a rozét is szívesen fogyasztja. 

Egyértelműen a száraz borok a legnépszerűbbek.

A vásárlók a kutatás eredményei szerint elsősorban az 1000-2000 és 2000-3000 forint közötti borokat keresik. 37 százalékuk a márkaismertség, illetve a név alapján dönt, 27 százalékuknak a borvidék a legfontosabb szempont a bor kiválasztásánál. A legkedveltebb borvidéknek Villány bizonyult a kutatás résztvevői között, hajszálnyival megelőzve Badacsonyt és Tokajt.