A cég a költségcsökkentés jegyében luxusautói összeszerelését javarészt a tengerentúlra, például Kínába helyezte át.

Utolsó munkanapjukat teljesítették a dolgozók a német Audi autógyártó vállalat brüsszeli üzemében. A leállás miatt közel 3000 munkahely szűnik meg – számolt be az Euronews.

A brüsszeli gyár az Audi elektromos átállásának központja volt, ám a csökkenő kereslet és magas költségek miatt fenntarthatatlanná vált.  Az német cég 2024 őszén véglegesítette a bezárást, mivel a nyereséghányad alacsony, a belga munkaerő pedig rendkívül drágának bizonyult.

A dolgozók sztrájkot hirdettek, de ennek ellenére nem született megállapodás.

Ezzel Belgium autógyártása jelentősen visszaesett: az utolsó működő üzem a Volvo genti gyára.

 Egyes dolgozók akár 160 milliós végkielégítést is kaptak.

Egy férfi elmondta, hogy 36 éve állt a vállalat alkalmazásában, és úgy gondolta, hogy itt fejezi be pályafutását, de a körülmények másként alakultak.

(Vezess)

(Borítókép: Zárva tábla. Illusztráció: Thana Prasongsin/Getty)