A generatív mesterséges intelligencia zászlóshajója, a ChatGPT egyre több látogatót irányít híroldalakra, amivel hatalmas növekedést generál.

2025 áprilisában a ChatGPT.com külső hivatkozásainak 83 százaléka hír- és médiatartalomra vezetett – ez jelentős emelkedés a januári 64 százalékhoz képest. A Similarweb szerint a platform áprilisban 243,8 millió látogatást generált 250 híroldal számára, szemben a januári 123,2 millióval.

A legnagyobb forgalomnövekedést a BBC (188,9 százalék), a Fox News (166,3 százalék) és a The Independent (157,7 százalék) könyvelhette el. Ezzel szemben a CNN spanyol oldala 55,3 százalékkal, a Mumsnet 50 százalékkal, a HuffPost pedig közel 48 százalékkal kevesebb látogatót kapott.

A legtöbb forgalmat a The Guardian és a Reuters kapta, egyenként mintegy 1,5 millió látogatással. A Guardian nem nyilatkozott – noha licencmegállapodás köti az OpenAI-hoz –,

míg a Reuters megerősítette az érdeklődés folyamatos növekedését.

A ChatGPT keresési funkciója 2024 októberében vált elérhetővé, és 2025 februárjára minden felhasználó számára megnyílt. Ez az újítás lehetővé tette, hogy a platform ne csupán választ generáljon, hanem forrásokra is hivatkozzon.

Nem mindenki örül a ChatGPT hivatkozásainak

Az OpenAI-ra egyre nagyobb jogi nyomás nehezedik: a New York Times, a Ziff Davis és az Alden Global Capital érdekeltségébe tartozó lapok szerzői jogsértés miatt perelték be a céget, mivel szerintük az MI-rendszerei engedély nélkül használják fel a tartalmaikat.

Bár az OpenAI szerint a céljuk a kiadók támogatása és a minőségi hírek láthatóságának növelése, sok médiavállalat továbbra sem érzékel érdemi előnyt. Ezeknek a kiadóknak a vezetői szerint a ChatGPT-ből érkező forgalom elenyésző a Google-hoz képest, és nem ellensúlyozza a keresőmotor MI-alapú összefoglalóinak forgalomcsökkentő hatását.

(itbusiness.hu)

(Borítókép: Mesterséges intelligencia. Illusztráció: Wong Yu Liang/Getty)