Április 5-én megjelent Kovács Ákos új klipje, az Ugyanúgy. Nehéz volt, de nagyjából megértettük és feldolgoztuk a látottakat: a kisfilm arról szól, hogy a BKV csodálatos, Kovács Ákos nagy kópé, egy barokkos tapéta előtt pedig sok minden történhet. Kezdjük a BKV-vel. A Szent Gellért téri metrómegállót láthatják.
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
Dorogi Krisztinát és Dorogi Fernandát (modellek) láthatják az állomáson. Ők sokszor feltűnnek a klipben, általában ennél kevesebb ruhában.
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
A dal szövegének eleje egyértelműen a budai fonódó villamoshálózat átadásáról emlékezik meg.
Hajnal szebb nem jön el
A végtelen itt van
Ring a karomban
Méla vágy ünnepel
Ahogy álmomban láttam
Nem csak kitaláltam
Hogy élünk
És egymásba fonódunk lassan
Ahogy álmomban láttam, ugyanúgy
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
Szerepel még a klipben természetesen maga Ákos is, ez a kedvenc megjelenésünk a felhozatalból.
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
Fontos szereplő még Piros Ildikó Kossuth- és Jászai-díjas színművésznő, aki főleg szomorúan néz.
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
A szomorú nézés oka alighanem az, hogy Kovács Ákos nagy kópé. (Ez az új háttérképünk.)
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
Ám ebben a pillanatban maga is rájött, hogy ezt marha nehéz lesz kimagyaráznia a feleségének.
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
De a hódító nő nem adja fel.
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
Te is, cicus?
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
Basszus, nekem tényleg feleségem van!
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
Az egyik modell szimbolikusan átnyúl a mellkasán.
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
1:40-nél egészen olyan, mintha igazítana, vagy vakarózna.
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
Az élet császára, nem vitás.
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
Na de aztán egyedül marad a díszes tapéta előtt.
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
Piros Ildikó eleinte reménykedve figyeli az eseményeket,
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
majd a sírás kerülgeti,
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
de végül lehunyja a szemét, és megbocsájt.
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
Kovács Ákos a saját lábán áll.
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
Énekel egy szellőző előtt is,
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
de igazán átszellemülni csak a tapéta előtt tud. (Nem direkt válogatunk nem-tökéletes arckifejezéseket, az énekes továbbra sem nyel el egyetlen hangot sem, a fokozott artikulációnak pedig ez az ára.)
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
A begombázott részeknél az énekes kaleidoszkópszerűen tekinthető meg.
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
És csak osztódik,
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
és csak osztódik!
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
A testvérpárt elég érdekes helyzetekbe rendezte a rendező, aki Kovács Ákos volt. Amikor ezt láthatjuk, a következő sor hangzik el: egymásnak tüzéhez telepszünk halkan.
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
A testvérek aztán egymáshoz bújnak,
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
és szól a dal: egymásba fonódunk lassan.
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
A két dáma között elég a király! Szimbolika!
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
A dámák eltűnnek, a király tovább ég - ez önöknek mit sugall?
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
Egyes vágóképeket még nem fejtettünk meg, a drága rekamién heverő cipők is ilyenek.
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
A bábok még úgy-ahogy passzolnak ide.
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
Igen, nekik is jut a pompás tapétából.
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
Az eszmei mondanivaló tehát: Kovács Ákosért megőrülnek a nők, de hát ezt el kell nézni. Hogy miért szedeti szét magát két ikerlánnyal egy 48 éves férfi, csak a jóég tudja.
Fotó: Juhász Viktor / Ákos
A klipet Juhász Viktor fényképezte, Kovács írta és rendezte. A trükkmester és vágó Streba Zoltán.
Fotó: Juhász Viktor / Ákos