A színésznővel a V Magazine készített egy interjút. Az egésznek az apropója az új filmje, A Vadász és a Jégkirálynő volt. De mivel a mindenben is tehetséges (művész, író, rendező, színész) James Franco kérdezgette, ezért nem csak a filmről esett szó, hanem arról, hogy miként lett modellből színész.

Egyetlen egy barátomnak sem mondtam el, hogy Los Angelesbe költöztem. Zavarban éreztem magam, mert csak egy dolgot tudtak velem kapcsolatban társítani, a modellkedést. Akkoriban nem is tudott az ember rosszabb kombinációt mondani annál, minthogy egy modellből színész lett

- mondta az Oscar-díjas Charlize Theron.

A Kukorica gyermekei 3.-ban volt egy apró jelenete. Ez volt az első szerepe, ami pofon egyszerűen jött össze.

"A szobatársam ismerte a rendezőt. Azt mondta: tökre benne kellene lennünk a filmben. Én meg csak álltam, hogy ez most komoly? Aztán csak megjelentünk a forgatáson és átszaladtunk a véres mezőn.

Ez volt a legizgalmasabb dolog, amit életemben csináltam.

- mesélte a színésznő.

A második filmjének a meghallgatása ennél már sokkal viccesebb volt. A Két nap a völgyben rendezője is azt mondta, hogy Theron tökéletes a szerepre, de valami kegyetlen béna volt. Valami haldoklást kellett előadnia, de mindent összeketchupozott a váróteremben. Persze megkapta a szerepet, aminek köszönhetően rendesen beindult a szekér. Annyira, hogy kicsit meg is ijedt a brutális marketing kampányoktól, hogy mindenhol őt tolták a középpontba.

James Franco az egekbe magasztalja Charlize Therone-t és az ő szépségét, hogy amikor kábé 17(!!!) éve Sean Pennel a Four Seasonsben dumáltak, majd egyszer csak megjelent, akkor totál lefagyott, és jó, ha két értelmes szót ki tudott nyögni. Innen kanyarodtak rá arra, hogy ő is azon színésznők egyike, aki nem csak a szépségével ért el sikereket, hisz egyszerre alakíthat főgonoszt egy tündérmesében és kőkemény kamionsofőrt egy posztapokaliptikus filmben.

Theron ezt szerényen csak annyival konstatálja, hogy a Mad Max rendezője mondta neki, hogy hagyja a színészkedést, csak legyen önmaga, mert az emberek arra kíváncsiak. És erre felhozott egy macskás példát. A színésznő szerint akkor lehet egy színészből igazi művész, ha felül tud kerekedni azon, hogy rengeteg energiát fordítson a karrierépítésre és a celebeskedésre. Mondjuk ez rohadt nehéz.

Persze régen rendesen túlhajszolta magát, 2000 és 2001 között mindenhol ott volt.

 
MINDENHOL.

Nem hiszem, hogy akkor boldog voltam. Sokat dolgoztam. Megijeszt, ha visszanézek azokra az időkre. Úgy gondoltam, hogy minden szertefoszlik, vagy meghalok, vagy valami, ezért nem akartam elveszíteni, és minden lehetőséget megragadtam.

- mondta a színésznő.

Végül A Vadász és a Jégkirálynő kapcsán jutott el a világ gender problémájához.

Brutális, hogy egy közösségben mivel kell szembenéznünk, ami a férfiaknál és a nőknél is más. Ismerni kell a gyengeségünket és erősségünket. Ha úgy vesszük, akkor az öregedés hátrány, pedig pont, hogy az idő múlásával vagyunk egyre tapasztaltabbak és bölcsebbek. Olyan világban élünk, amelyben a nőket hervadt virágokként kezelik. Bezzeg a férfiak olyanok, mint a jó bor, az idő múlásával csak nemesebbé válnak. És itt most nem csak a filmiparban dolgozó nők hátrányos megkülönböztetéséről van szó, mert miben lennénk különbek egy bankban dolgozó nőtől, az ő arcukon is ugyanúgy látszik az a rengeteg teher, amit cipelniük kell. Ez egy sokkal nagyobb probléma, ami túlmutat Hollywoodon.

Via: V Magazine