Ezen a héten folyton jöttek a hírek arról, hogy zajlanak a legújabb Bridget Jones-film díszbemutatói. Ez már csak azért is figyelemre méltó eseménysorozat, mert a főszereplő Renée Zellwegernek ez az első nagy, rendes hollywoodi filmje eltűnése és nyugtalanító átváltozással megspékelt visszatérése óta. 2010 és 2016 között nem is szerepelt mozifilmben.
Szóval itt a ragyogó alkalom, hogy visszatekintsünk Renée Zellwegerre, egészen pontosan a Bridget Jones-premierekre, hiszen azokból 2001-ben és 2004-ben is volt már egy-egy adag. Érdekes megfigyelni, hogy mi változott ez alatt a 15 év alatt, de azt is, hogy mi nem. Legalul kiválaszthatja a kedvenc Renée Zellwegerét, vágjuk bele a heti trendbe!
2001, New York
Kicsit több, mint 15 éve annak, hogy bemutatták az első filmet a sorozatból, ez volt a Bridget Jones naplója. Rengeteg cikkeztek arról akkoriban, hogy Zellweger mennyit hízott a szerep kedvéért, hát mindebből a premierekre már nem sok látszott, ezeken a képeken egy helyes, normális, szimpatikus, súlyfelesleg nélküli nő látható – mondjuk a Bridget Jones karakter se volt soha egy dagadék attól még, hogy folyamatosan fogyózik.
Egy nem igazán filmpremieres öltözéket választott aznap Zellweger, a csupafekete szettből felsőrész inkább üzletasszonyos, a térdig érő szoknya és a térdig érő csizma utal csak arra, hogy itt most egy vígjáték bemutatójára fog sor kerülni, nem a következő év üzleti tervének megvitatására.
2001, London
Szintén feketében volt Zellweger az első film londoni premierjén, de itt aztán üzletasszonyos öltözködésről szó nincsen: ebből a ruhából szinte minden kilátszik. Talán direkt mutatni akarta Zellweger, hogy lefogyott? Vagy csak úgy érezte, hogy ez áll jól neki? Az biztos, hogy elképesztően jól áll neki ez a fazon annak ellenére, hogy a ruháról ordít, hogy még nem telt el túl sok idő a '90-es évek óta.
2004, Párizs
Két fekete ruha után most nézzük a piros színt! Ebben az évben váltott át Zellweger dívaüzemmódba, mert ugye a 2001-es ruhái annyira nem voltak klasszikus színésznős fazonok. Hát mennyire az viszont ez, ráadásul ebben a piros és vörös közötti árnyalatban, fotója válogatja, hogy éppen melyik szó illik rá jobban. És amire nem is emlékeztünk: Zellweger nem volt mindig szőke, hanem ekkortájt sötétre festette a haját.
2004, London
És következzen megint egy piros ruha, megint Londonból, csak most a Bridget Jones: Mindjárt megőrülök című film korszakából, azaz 2004-ből. Itt a minta és az arany rátét kicsit királynőssé teszi a színésznő megjelenését, és ez nem véletlen, hiszen két évvel azelőtt a legjobb filmnek választott Chicagóban ő volt a főszereplő, egy évvel azelőtt meg konkrétan ő kapott Oscart színésznőként a Hideghegyért. Zellweger ekkor volt a csúcson, és ezeken a képeken, ebben az öltözékben ez látszik is rajta.
2016, Párizs
Aztán eltelt 12 év, egy időben szinte semmit nem hallottunk/láttunk Zellwegerből, amikor meg igen, abban se volt sok köszönet. Zellweger most már 47 éves, és ez nem igazán látszik rajta, ami elég nagy mázli, ugyanis a legújabb Bridget Jones-film címe az, hogy Bridget Jones babát vár, és a fő konfliktus ráadásul az, hogy Bridget azt sem tudja, hogy két férfi közül melyik a gyerek apja. A fene tudja, hogy ez a szituáció egy 47 éves nőnél hogyan lehet humoros.
Na de a lényeg nekünk most az, hogy Zellweger haja visszaállt szőkére, az arca is némileg visszarendeződött, és még mindig kitart a piros ruhák mellett. Fiatalos, menő, jól eltalált sziluettel, nincs túlspilázva... Ezeken a képeken kicsit szinte olyan, mintha mi sem történt volna, nem?
2016, Berlin
Hatodikként és egyben utoljára pedig megint egy fekete ruhát mutatunk, bár elővehettük volna ezt a kéket is, de inkább úgy döntöttünk, hogy ha feketével kezdtünk, feketével is fejezzük be.
Ez a Bridget Jones babát vár berlini premierje, amit, csakúgy, mint a párizsit, ezen a héten tartottak, holott a film hivatalos bemutatóidőpontja csak a jövő péntek.
Berlinben egy aszimmetrikus fazonú, fekete ruhát viselt Zellweger. A jobb karja csupasz, a balt hatalmas, pufi ruhaujj fedi. A csípőjéről a jobb oldalon viszont szalagok lógnak, és ugyanitt fel is van sliccelve a szoknya, hogy ezzel legyen valamiféle egyensúly a két különböző oldal között. Elegáns is, művészes is, aki a furcsa és egyedi ruhákat kedveli, az valószínűleg erre fog szavazni ezen a héten.
Egy megjegyeznivalónk maradt már csak a végére: feltűnő, hogy Zellweger mennyire ódzkodik a látványos sminktől. Mindig mintha arra törekedne, hogy a szükséges minimumnál alig legyen több rajta, és ami rajta van, az se legyen feltűnő. Az ékszerekkel és kiegészítőkkel is hasonlóan csínján bánik, ami egy ilyen kaliberű színésznőtől kifejezetten meglepő. Hm.