A már negyedik évaddal jelentkező, folyamatos közönség- és kritikai sikerként elkönyvelt, valamint nézettségi szempontból is kiemelkedő Sztárban Sztárt nem kell senkinek se bemutatni. De ha mégis, akkor ez az a műsor, amiben ismert előadók más sztárénekeseket utánoznak le; a sminkesek és maszkmestereknek köszönhetően elképesztő átalakulások láthatók hétről hétre; a show, amiben Gáspár Laci a legjobb nőként a mennybe ment. A nézők nagyjából 3 órát láthatnak az egészből, pedig sokkal több minden történik, mint ahogy azt gondolnák.

A legutóbbi adáskor sem az élő aligátor okozta a legnagyobb problémát.

Feltűnhetett, hogy a műsor elején még nincs kint az “élő” felirat a TV2 logója alatt. Ez azért van, mert azok előre felvett szegmensek. Még a beköszönés előtt van egy közös, jól megkoreografált éneklés. Itt még senkin sincs maszk és durva smink, így egyértelmű, hogy ezt korábban vették fel. De vajon mennyivel? Egész pontosan vasárnap délelőtt csinálják meg. Azt tessék elképzelni, hogy az ügyeletes, a műsorban még az adott héten fellépő sztárok vasárnap reggel 9-re érkeznek a stúdióba. Persze egész héten készülnek a showra, betanulják az éneket, a mozdulatokat, a manírokat, a táncokat, és így tovább, aztán erre jön, hogy a felvételre sem eshetnek be csak úgy 2 órával a kezdés előtt. Az a zsűritagok kiváltsága.

Tehát vasárnap délelőtt felveszik a közös produkciót, majd jön egy kis pihenés, kis ebéd, kis kávé, aztán lehet menni a maszkmesterekhez. Ahhoz, hogy Nagy Adriból Bangó Margit legyen, nagyjából 3-4 óra szükséges. De egy műorr felpakolása sem megy csak úgy hipp-hopp. Apránként fel kell ragasztani, aztán még az adott sztár bőrszínére át is kell festeni. Ez csak a felpakolás. Míg egy smink leszedéséhez elég némi vattapamacs és arclemosó, addig a komolyabb maszkok eltávolítása már jóval pepecsebb meló. Legalább fél óra. Képzeljék el, hogy Nagy Adri reggel 9-től nagyjából este fél 11-ig a stúdióban van azért, hogy a nézők 18:50 és 21:30 között szórakozhassanak.

Ezzel szemben a zsűri adás előtt két órával érkezik, megcsinálják a hajukat, kapnak egy kis minimál sminket, hogy ne csillogjon a homlokuk, de nagyjából kész is vannak. Ha felmerülne önben a bunda gyanúja, hogy Liptai Claudia, Hajós András, Majka és Berezczki Zoltán a főpróbák során megnézik az “előadásokat”, és nem is ott, akkor, az élő adásban, spontán sziporkáznak, akkor elárulhatjuk, hogy ilyenről szó sincs. Teljesen el vannak szeparálva a szereplőktől, és csak a kezdés előtt, a műsor kreatív producere, Németh Ádám tart egy kis felkészítőt számukra, de az csak annyit takar, hogy felhívja a figyelmet az egyes produkciók különlegességeire. Erre jönnek még a korábban megkapott felkészítő füzetekben leírt okosságok.

A közönség, a fizetett statiszták este 6-ig tudnak bemenni a stúdióba. Már előtte megkezdődik az ültetés és a felkészítés. Van egy fickó, tapsoltató ember, aki egy egyszemélyes stand-up keretein belül kicsit bemelegíti a népet. Egész pontosan így:

Drágáim, van köztetek olyan, aki nem a feleségével, menyasszonyával, csajával, férjével, vőlegényével vagy éppen a pasijával jött, hanem a szeretőjével? Nem gond. Nem ítélkezem, én is zsivány vagyok, de ez fontos, mert volt egy sztori: egy pasi azt mondta a feleségének, hogy üzleti konferenciára ment, közben meg adásfelvételen volt, aztán beült a képbe, a kamera felvette, amint lesmárolta a nőjét, én meg mehettem tanúnak a bíróságra.

Valamint:

Csajok, a ridikülöket vegyétek ki az öletekből, mert nem a buszra vártok, de ha mégis, akkor higgyétek el, nem fog jönni.

Aztán a taps és sikítópróba után még kiszúr egy srácot, aki “Bad Ass” feliratú pólóban van az első sorban. A rendező beszól a stúdióba, hogy ez nem oké, vegye fel a pulóvert, amit a 3 másodperce gondosan a derekára kötött. Németh Ádám, a műsor kreatív producere ezt a döntést a korhatár besorolással indokolta.

Till Attila beköszönését és a zsűri bemutatását is előre felveszik, mivel az első produkcióban élő zenekar játszik, így több idő van bepakolni és hangbeállni. Még egy élő bejelentkezés a Tényekbe, taps, sikítás, köszönjük, kis leállás és kezdjük is. Innentől már minden úgy történik, ahogy az a tévében is látható. Ami persze otthon a kanapén ülve nincs a képernyőn az a kisfilmek alatti díszletek fel- és lepakolása, de ezzel nem árulunk el nagy újdonságot. Plusz Liptai Claudia egyszer félrenyelt egy kis vizet. Ezt pont nem láthatta senki, de mi lett volna, ha megszül hirtelen?

Természetesen erre is megvan a forgatókönyv. Folyamatosan konzultálunk Claudiával, így mindig képben vagyunk, hogy milyen állapotban van éppen. Az igazság az, hogy a műsor nincs rászorulva arra, hogy élő adásban induljon be a szülés. Minden koholt bulvárhír és egyéb botrány nélkül sikerül elérni, hogy az embereket hétről hétre érdekelje a műsor. Nem kell a szereplőknek kitálalniuk a magánéletükről, hogy magasabb legyen a nézettség.

- mondta Németh Ádám.

Az első kritikák arról szóltak, hogy a műsorból “csak” a sztárok hiányoznak, ami azért vicces, merthogy az egész alapkoncepció az, hogy híres énekesek bújnak bele más híres emberek bőrébe. De, amint az látszik, a színvonal és a közönség is ugyanúgy megmaradt.

A Sztárban Sztár az elmúlt években egy olyan erős brand lett, hogy megléphettük ezt a merész vállalást, hogy kevesebb húzónévvel indítottuk útjára az új szériát. Már az első héten be is bizonyosodott, amikor az egy éven át kiéheztetett közönség ugyanazt a magas színvonalú szórakoztató showműsort kapta, mint korábban ismertebb előadókkal, hogy erre önmagában, még kevésbé ismert arcokkal is szükség van. Ezzel az is kiderült, hogy egy ember sikeres szereplését nem az határozza meg, hogy mennyire ismert a piacon.

Lásd: Veréb Tamás. A helyszínen szerzett tapasztalatok alapján elmondhatom, hogy tévében sokkal jobban működik a dolog. Az órákon át tartó sminkelés lekövetése, a próbák, a vezérlőbe való betekintés messze nem olyan izgalmas, mint az élőben szerkesztett adás. Mert lehet, hogy ez az ország legnépszerűbb házi bulija, de úgy az igazi, ha mindenki a saját házában követi végig.