A Budapesti Corvinus Egyetemen tartott előadást Kasza Tibor A sikeres online marketing címmel. Ő az az ember, akinek képeit akár kétmillióan is látják a Facebookon, ő volt az első hazai celeb, aki élő videóközvetítésbe kezdett és ő az, aki közösségi oldalával majdnem 800 ezer emberhez jut el - legalábbis ennyien követik jelen pillanatban Kasza Tibi Facebook-oldalát.
Ezek után tényleg mindenkit jogosan érdekel, hogy milyen tanácsokat adhat online marketing témában Magyarország második legbefolyásosabb közösségimédia-arca. Nem csoda, hogy egy novemberi esős napon csurig megtelt a Corvinus Egyetem nagyterme a Budapest Business Club diákszervezet évzáró előadásán.
Összefoglaljuk néhány pontban, hogy miről szólt a prezentáció.
- Amikor a műsorvezető-énekes 7 évvel ezelőtt elkezdett facebookozni, ez az egész még teljesen öncélú mániának tűnt. Akkor még azt mondogatták neki, hogy még egy teát sem tud megcsinálni úgy, hogy ne legyen belőle poszt.
- Azonban a Facebook mára egy olyan tereppé vált, amivel az összes nagy cég kétségbeesetten keresi a kapcsolódási pontot. Aki szeretne sikeres lenni (mondjuk egy marketinges pozícióban), az csak akkor érhet el bármit, ha jól tudja használni a Facebookot.
- Kasza szerint a Facebook ma már versenyez a felső kategóriás tévécsatornákkal.
- A hazai celebek általában hibásan, totálisan tévesen használják az oldalt.
- Napi 10-12 órát kell tölteni facebookozással, hogy hatékony legyen.
- Ez egy főállású munkahely, és csak akkor lehet jól csinálni, ha mániákus az ember.
Mire megtanultam azt, hogy hogyan kell facebookozni, rájöttem arra, hogy ez egy oda-vissza ható folyamat. Ismerni kell a közönséget, mert ők is nevelnek téged, te is neveled őket.
A kritikus tömeg
A kritikus tömeg Kasza Tibinél 3-400 ezer embernél jött el - ez már olyan szám, amire egy komolyabb cég is rábólint és elkezdi támogatni az oldalt. Mára már külön újságírót is alkalmaz, aki cikkeket ír és tartalmakat gyárt, a lényeg azonban a rengeteg követő mellett is ugyanaz: a tartalomgyártás, és a lehető legeredetibb posztok. A műsorvezető azt is elmondta, hogy nyilvánvalóan a mémekkel és a videós tartalmakkal lehet behozni a követőket, de ez önmagában még nem elég a pénzkereséshez. Az elmúlt időszakban már teljesen átállt a saját gyártású tartalmakra és videókra.
A Kasza Taxi ötletét például James Corden Carpool Karaoke sorozata adta, és ezt a sorozatot mindössze 2 db robotkamerával és 3 liter benzinnel készítik. Megéri: ezeket a videókat darabonként 1 millió ember nézi.
A szép emberek műfaja
Az előadáson főként a Facebookról volt szó, de azért szóba kerültek más közösségi oldalak is. Kiderült például, hogy Kasza Tibinek azért nincs Instagram oldala, mert azt gondolja: az Insta a szép emberek műfaja. A Facebookon viszont meg lehet azt csinálni, hogy kirak mondjuk egy lemenő napot az új Corvette autójával és azt írja ki alá, hogy gyönyörű a szadai naplemente. Szerinte ez egy jó példa arra, hogyan lehet megfogni a rajongóit, hiszen a célközönség már ismeri az ő attitűdjét, és erre a fotóra 380 pozitív komment jött.
Kasza előrukkolt egy új műsortervvel is. Ennek lényege , hogy Király Viktorral és Dér Henivel, illetve még egy vendéggel bevonulnak egy stúdióba . A keverőpult mellett készítenek egy rövid interjút, majd a meghívott vendégénekes bemegy a stúdióba, ahol egy szimfonikus zenekar várja, és ott felénekelheti a saját számát. Ezek 5-6 perces videók lesznek, az év végéig 10 rész van betervezve a sorozatból.
Arról, hogy hogyan is kezdte ezt az egészet, annyit árult el: először egy programozó srác csinálta meg a Facebook-oldalát, mert őt az elején még nem is érdekelte annyira. Csak akkor vette át az oldalt, amikor már 4 ezer követője volt.
Fizetett hirdetések
A fizetett hirdetések kapcsán elmondta, hogy nagy cégek elég sokszor fizetett hirdetésekkel támogatják meg a bejegyzéseket, de ő nem hisz a boostolásban [vagyis abban, hogy megéri pénzt adni a Facebooknak azért, hogy több emberhez juttassák el a posztjainkat].
Jó tartalmakat kell csinálni, ami organikusan megtalálja a saját útját. Az egész olyan, mintha fizetnél egy nőnek, hogy veled legyen.
Mit tanultunk?
Kasza Tibi marketingelőadásának lényege tehát az volt, hogy napi 12 órában kell facebookozni, és a legtöbbet azok profitálhattak belőle, akik saját brandet szeretnének építeni. Neki ez már sikerült, valószínűleg azért, mert ezt egy külön iparágként kezeli – a zenész énjét mára már teljesen leválasztotta a közösségi médiás énjéről.
Fotók: Potyondi Gergő
A Budapest Business Club évzáró előadása, 2016. november 16.