Áprilisban a Federal Trade Commission, azaz a Kereskedelmi Kamara levelet küldött  45 celebnek és online influencernek (véleményvezérnek) arról, hogy az általuk posztolt tartalmak eléggé feszegetik a határokat. Az egyértelműen szponzorált tartalmak esetében ugyanis jelezniük kellene a követőik felé, hogy az adott termék megjelenítéséért ők pénzt kaptak, és nem azért maradt egy jól láthatóan márkás cucc, mert véletlenül elfelejtette valaki, hogy ott van.

Megannyi instaceleb él abból, hogy úgy rak ki fizetett posztot, hogy azt semmilyen hashtaggel nem jelzi. Jelen esetben ez a dorgáló levél olyan hírességekhez jutott el, mint

  • Sofia Vergara,
  • Victoria Beckham,
  • Jennifer Lopez,
  • Lindsay Lohan.

Továbbá több nagyobb márkához, az Adidashoz, a Chanelhez, a Johnson & Johnsonhoz is eljutott a Kereskedelmi Kamara üzenete.

A lényeg, hogy nincs baj a fizetett posztokkal, csak azok legyenek egyértelműen elválasztva a nem szponzorált tartalmaktól. Egy #ad (#reklám) már elég is.

Érdekesség: a mai Blikk eközben arról ír, hogy a Gazdasági Versenyhivatal is vizsgálatot indított, amelynek ugyancsak az a célja, hogy a nagy közönségelérésű hírességek nálunk is egyértelműen jelezzék, ha reklámot posztolnak. A lap úgy tudja, Kasza Tibit már megkeresték, de rajta kívül is több tucat celeb esetében vizsgálódnak.

(Jezebel)