Vajna Tímeával kapcsolatban az volt a legforróbb téma, hogy vajon megromlott-e a viszony közte és férje között, amiért utóbbi a titkárnőjét vitte el a Story-Gálára. A filmügyi kormánybiztos felesége egy kommentben jelezte, hogy már nem is akar gyereket szülni férjének. Majd ezt a hozzászólását törölte. De egy ehhez hasonló erős megjegyzés is érkezett tőle, amiben lényegében leírta, hogy honnan van a pénze, hogy miből futja a luxusra.
Vajna Tímea fánkozójával többször is foglalkoztunk már a Velveten, így arról is írtunk, hogy az Arany János utca és Október 6. utca sarkán furcsa körülmények között megnyitott, egy nap után bezárt, majd pár hétttel később újra megnyitott "Budapest első street food fánkozója" egy 300 millió forintos biznisz, ami az üzlettárs, Gomez Norbert korábbi elmondása szerint külföldön is megtalálható franchise lesz. De most Vajna Tímea egy másik vállalkozását mutatjuk be, a Dorottya Diamond palace Kft.-t, hisz fizetett hirdetés formájában is posztolt róla Instagramján, sőt, jelezte, hogy már van is saját gyémántkollekciója.
Vajna Tímeának két fő cége van: a Universe Management Kft. és a Beauty Enterprises Hungary Kft. Előbbi statisztákat közvetít a Andy Vajna tulajdonában lévő TV2 egyik műsorába, a Jóban Rosszban című folytatásos teleregénybe; utóbbi alatt futott a Miss Universe Hungary szépségverseny - melynek döntője a férje tulajdonában lévő TV2-n került képernyőre - amíg Vajnáné egy interjúban be nem jelentette, hogy lemond annak megszervezéséről. Amit amúgy formálisan az a Sensation Event and Congress bonyolított le, aminek egyik résztulajdonosa egyben a Universe Management Hungary Kft-ben. is jelen van. A Beaty Enterprises azonban még két cégben érdekelt, hisz Vajna Tímea és férje ezen a cégen keresztül a tulajdonosa a már említett Mr Funk Kft.-nek, valamint annak a Dorottya Diamond Palace Kft.-nek, aminek megnyitóját az Átlátszó.hu szerint az állami megbízásokkal büszkélkedhető Sensation Event and Congress hozott tető alá. Amint látszik, elég sok itt az összefonódás a különböző Vajnához kötehető cégek között. de mi a helyzet a gyémántbiznisszel?
A Dorottya Diamond Palace az Európa egyik vezető gyémántkereskedésévé vált Caprice alapítója, Arik Herman és a Vajna házaspár közös vállalkozása. Egy 2015-ös Forbes-niterjú szerint Herman Andy Vajnával állapodott meg, aki a feleségével közösen (50-50 százalékos tulajdoni hányadban) jegyzett Beaty Enterprises Hungary Kft.-n keresztül 49%-kal szálltak be a Dorottya utcai gyémántbolt alapításába.
Az üzlet, ami papíron százmilliókba került és eddig nem hozott hasznot
A Dorottya Diamond eredettörténete szövevényesebb, mint egy amnéziás vak nőről és gonosz ikertestvéréről szóló brazil szappanopera. Igaz, hogy 2015 szeptemberében nyitott meg az ötödik kerületben Vajna Tímea gyémántboltja, de még előtte azért meg kellett teremteni a cégügyi hátteret.
A Dorottya Diamond Palace Kft. 2012-ben kezdte karrierjét Odikon Kft. néven. A Társaság 2014. december 10-én társasági szerződést módosított, mely szerint megváltozott a társaság elnevezése, főtevékenysége, illetve annak tagjai is. Arik Herman ekkor lett a Dorottya Diamond ügyvezetője. És itt jött a képbe a MaxM Hungary Kft. Érdekes módon ez a név például fel sem merült a Forbes magazin által készített interjúban, amikor Arik Hermant a Dorottya utcai gyémántüzletével kapcsolatban kérdezték. Csak Andy Vajnát említette, mint üzleti partnerét. Pedig papíron előbb volt köze a MaxM Hungary Kft.-hez, mint a Vajna házaspár tulajdonában álló Beauty Enterprises Kft.-hez.
Amikor ezt a kapcsolatot próbáltuk kideríteni, akkor olyan információkat kaptunk, hogy a Maxm ügyvezetője semmilyen üzleti viszonyban nem áll Vajna Tímeával. A levelezés, amiben erről szó volt már több mint egy hónapja volt, de azóta sem lett felvezetve a változás az Igazságügyi Minisztérium céginformációs honlapján. Az biztos, hogy a 2017 októberében keltezett taggyűlési határozatban még ott van a társaság tagjaként a Beauty Enterprises mellett a MaxM is.
A MaxM amúgy saját tulajdonú és bérelt ingatlanok bérbe adásával foglalkozik. Hogy mire, azt egyelőre nem tudni, de valamire Vajnáék közös cége,
a Beauty Enterprises 186 milliót adott ennek a cégnek.
Vajna Tímea gyémántüzlete majdnem megdiplázta, 125-ről 215 millióra növelte a rövid lejáratú kölcsönök össszegét. Az ékszerek belföldi és külföldi értékesítési nagyon megindult. 2015-ben 95 millió volt a belföldi értékesítésítésből származó bevétel. Ez 2016-ra 237 millió lett. Ugyanekkora siker az export is: a 2015-ös 85 milliós bevételt 236 millióra tornázták fel. Közben kiadásai is voltak a cégnek: a tavalyi évben 393 milliót költöttek, ebből 199 milliót magukra az eladott áruk beszerzésére, illetve 156 milliót az "igénybevett szolgáltatásokra". Plusz a bérköltségeket is ki kellett fizetni. ez 2016-ban 57 milliójába került a Dorottya Diamondnak, míg 2019-ben csak 19 millió ment el a erre.
Mindent összevetve 474 millió forintos mérlegfőösszeggel zárta a 2016-ot Vajna Tímea gyémántüzlete, ami így is 11 millió forinttal veszteséges. 2015-ben 351 milliós bevétel mellett sikerült 70 milliós deficittel zárni az évet. Szóval, ha ez a tendencia megmarad, akkor a 2017-es évük már abszolút nyereséges lehet.