Ennek a posztnak a megjelenésekor nem sokan látták még a CBA új, a magyar kártyáról ismert tavaszfigurát idéző reklámját (szerda reggel 8-kor 600 megtekintésnél állt a számláló), de máris többeknek feltűnt, hogy az Icuka főszereplésével készült hirdetés egy bakit tartalmaz: a közértest/tavaszt alakító Bach Szilvia egy ponton láthatóan megbotlik a díszletben. Ez a pont kb. a negyedik másodpercnél van, amint azt az első kommentelők rögtön szóvá is tették.

A botlás nem megrendezettnek tűnik, de a kommentelők között volt olyan, akiben felmerül, hogy ez direkt maradt-e benne a reklámban. A kérdésre valószínűleg tartalmazza a választ a reklámhoz tartozó sajtóközlemény, ami azt is hírül adja, hogy ez a kisfilm több, hasonló rész közül csak az első, jön majd a többi évszak is a magyar kártya színeinek megfelelően.

Érdekesség, hogy a forgatási környezet végig látható marad, illetve, hogy szinte minden részben történik egy kis különlegesség a szereplővel.

Hát ha a díszletben való megbotlás kis különlegességnek vehető, akkor ebből a mondatból az olvasható ki, hogy tudatosan hagyták benne a botlást a reklámban. Hogy ettől miért jobb ez a reklám, azt talán jobban érteném, ha marketingszakember lennék, az viszont biztos, hogy tavaly Ganxsta Zoleeval tették érdekesebbé Icukát, hát most van helyette egy ilyen értelmezhetetlen botlás. Mindenesetre a legjobb az lesz, ha találgatások helyett idekopizom a teljes sajtóközleményt egy legördülő keretesbe, hátha valakit még több részlet érdekel ezzel a reklámmal kapcsolatban.

Megérkezett a legújabb CBA Icuka reklám

Április elejétől indul a CBA legújabb kampánya, amelyben ismét Icuka a főszereplő, de most egy teljesen új szerepkörben és környezetben lehet őt látni.

A CBA legújabb kampányában a magyar kártya és vele együtt Bach Szilvia, azaz Icuka áll a középpontban. A kampány előkészítése és megtervezése közel félévet vett igénybe, amelyet Nyitrai Márton filmrendező és Szilágyi Dániel, az Admiral Film belső kreatív vezetője közösen találtak ki a CBA közvetlen megkeresése alapján. Egy több platformon párhuzamosan futó, hosszútávú kampányt kellett megvalósítani, amelynek folyamatosan frissülő alapot kellett nyújtania a CBA évközi akcióinak bemutatásához. Mindezt pedig a CBA sokak által ismert karakterével, Icukával a középpontban. A koncepció alapját jelentő 9 darab, egyéni TV reklám megvalósítása és tervezése egyaránt egyedi volt, nem a szokványos gyártási módszertan szerint készült.

A filmek különlegessége, hogy minden egyes alkalommal csak a film végén kapjuk meg a tökéletes képet: kizárólag egyetlen pozícióból nézve állnak össze a kártya elemei egy teljes egésszé. Ez a gyártási folyamat során több hetes előkészítési és tervezési fázist jelentett: első lépésben a magyar kártyákat kellett Icukával együtt megrajzolni, majd azok variánsait kellett pontosan és egy bizonyos perspektíva szerint lemodellezni, végül pedig látványtervbe illeszteni. Ez a gyakorlatban úgy zajlott, hogy a megrajzolt kártyák elemeit rétegelt alumínium lapokra festették, majd azokat a térben milliméter pontossággal helyezték el. Nehezítette a tervezést, hogy a szereplő is a díszlet eleme volt, így annak mozgását, valamint ruhájának a méretét is már a kezdetektől fogva a kameramozgással együtt kellett kimérni és kalkulálni. Csak a díszletek felépítése és az elemek pontos elhelyezése több napot vett igénybe.

A cselekmény a dramaturgiával együtt épül fel: minden film első jelenetében látjuk a még nem összeállt, több elemére szétbontott díszletet. Amikor a kamera elindul, azzal együtt Icuka is mozgásba lendül, majd a jelenet végére megtalálja azt a pozíciót, amiben az elemek vele együtt állnak össze a sokak által jól ismert magyar kártya képévé. Icuka szövege és útja, ahogy a cselekmény során eljut a legvégső pozícióba, filmenként változik. Érdekesség, hogy a forgatási környezet végig látható marad, illetve, hogy szinte minden részben történik egy kis különlegesség a szereplővel. Így lesznek a tartalmak egymástól markánsan különbözőek, mégis egy koncepcióba illeszkedőek. A zenei aláfestésről Antonio Vivaldi – A négy évszak című művének átdolgozása szolgált.

A kampány több platformon fog futni, így TV-ben, valamint Facebook-on, YouTube-on és Instagram- on is. A felvételek során készültek önálló, rövid, közösségi csatornákra optimalizált tartalmak is. A reklám TV-ben futó első, tavaszi verziója a következő linken tekinthető meg: CBA Tavasz – Icuka.

STÁBLISTA MEGBÍZÓI OLDAL

Megbízó: CBA Kereskedelmi Kft. Marketingigazgató: Dárdai Adrienn Főszereplő/talent: Bach Szilvia

PRODUKCIÓ

Produkciós cég: Admiral Film Belső kreatív vezető: Szilágyi Dániel Rendező: Nyitrai Márton Operatőr: Marosi Gábor Szövegíró: Esső T. Dániel Producer: György P. Bruno Line producer: Csernóczki András Gyártásvezető: Varga Máté Set designer: Szurdi Judit Assistant set designer: Erdős Júlia Jelmeztervező: Salamon Eszter Produkciós asszisztens: Barna Zsófia Építészet: Brill Barna 1st ad: Janicsek László 1st ac: Gothmann István Gaffer: Szucsik József Key Grip: Szalontai Ferenc Vágó: Boda Péter Hangmérnök: Juhász Róbert Colorist: Gaál László Hang: Pejkó Balázs SFX: Deák Ferenc Fodrász: Gerő Szandra Smink: Vincze Gabriella Gyártási asszisztens: Jakab Fanni