ANOHNI egy 49 éves, brit-amerikai énekes, aki az Anthony and the Johnsons nevű együttessel vált világsztárrá. Ha ön hallott róla már, akkor az vagy a 2005-ös I Am A Bird Now című album kapcsán volt, vagy mert ő énekel a Blind című klubslágerben, vagy esetleg a Naomi Campbellel készült videóklipje jutott el önhöz valamilyen formában.
Nos, ANOHNI kapott a júniusban egy e-mailt a Facebooktól, hogy találtak egy róla készült videót, amin a Glora Gaynor által sikerre vitt I Will Survive című dalt énekli egy 2001-es felvételen. Éppen egy reklámot készítenek arról, hogy a Facebook hogyan segíti a kisvállalkozások túlélését a koronavírus-járvány idején, és ehhez szeretnék felhasználni a felvétel hangsávját, természetesen nem ingyen, hanem 200 ezer dollárért, ugye mehet? Ez az összeg olyan hatvanmillió forintnak felel meg.
ANOHNI megköszönte az ajánlatot, és bár azt mondja, nagyon jól jönne neki az összeg, nemet mondott. Most a Facebook kijött a beígért reklámmal, és ahogy előre megmondták, az I Will Survive szól benne, egy olyan, kifejezetten a reklámhoz készített verzióban, ami ANOHNI előadásmódját utánozza. Az énekes, aki számára vannak fontosabb dolgok a pénznél, a következőket mondja most erre a website-ján a World of Wonder szerint:
Mindannyian tudjuk, hogy a Facebook, a Google, a Twitter, az Amazon és a többiek szemmel láthatóan tönkreteszik az életünket, az elménket, a munkánkat, a kultúránkat és a társadalmunk azon képességét, hogy önmagát irányítsa. Mi, művészek az elsők voltunk, akiket a vályúhoz vittek etetésre, hogy aztán az olyan cégek, mint az Apple meg a Facebook megfejjenek bennünket.
És most nekünk, művészeknek kéne az elsőknek lenni, akik lelépnek. Meg kell mutatunk, hogy lehetséges Instagram, Facebook, Google és Amazon nélkül élni az életet. Meg kell próbálni újjáépíteni az életünket és a közösségeinket, a magánbeszélgetéseinket olyan módokon, amik nem a világ leggazdagabb cégei által rendelkezésre bocsátott, manipulatív infrastruktúrákra és felületekre hagyatkoznak.
A kérdéses klipet, amiért a 200 ezer dollárt kaphatta volna, ANOHNI kitette a YouTube-ra, hozzátéve, hogy tudja, hogy ez is a Google tulajdonában álló cég, és (egyelőre) ő sem iratkozott le az összes monstrumcég valamennyi szolgáltatásáról – de legalább a része szeretne lenni annak a beszélgetésnek, ami remélhetőleg beindítja ezt a folyamatot.