Esélytelen volt a túlélés, porrá zúzódott a Germanwings repülője, a legnagyobb törmelékdarab egy autó méretű, az egész hegyoldal horrorisztikus látványt nyújt – ezek a reakciók érkeztek azoktól, akik a keddi szerencsétlenség helyszíne fölé repültek.

Folyamatosan zajlanak a kutató műveletek a Francia-Alpokban, ahol kedden lezuhant a Germanwings 4U 9525-es, Barcelonából Düsseldorfba tartó járata. Az alakulatok magasan fenn a hegyekben, csak légi úton megközelíthető terepen dolgoznak Digne és Barcelonnette között, a fekete dobozt már megtalálták – írja a BBC. Mind a 150 utas meghalt az Airbus A320 fedélzetén.

Egyelőre úgy tudni, 67 utas német, 45 pedig spanyol nemzetiségű volt, de tudnak ausztrál, török, dán, holland és belga áldozatról is. Egy 16 fős német iskoláscsoport is az áldozatok között van. A francia, spanyol és német állami vezetők egymás után szólaltak meg kedden és fejezték ki szolidaritásukat az áldozatok hozzátartozóinak, akik a barcelonai és düsseldorfi reptéren gyülekeztek.

Az okokról még mindig csak találgatnak: annyi biztos, hogy a repülő 8 perc alatt vesztett magasságot, tehát nem zuhant, csak nagy tempóban ereszkedett. A becsapódás előtt nem küldtek vészjelzést a pilóták. A Fehér Ház is megszólalt az ügyben, kizárták a terrortámadás lehetőségét. Spanyolország közben három napos nemzeti gyászt hirdetett.

melyik fekete dobozt találták meg?

A pilótafülkében elhangzott beszélgetést és hangokat rögzítő fekete dobozt találták meg a Germanwings légitársaságnak a francia Alpokban történt balesetének helyszínén, de a berendezés megrongálódott - közölték szerdán a nyomozás illetékesei. „A fekete doboz a CVR (cockpit voice). De a CVR megrongálódott. A nyomozóhatóság ma reggel Párizsba küldte. A járat másik fekete dobozának, a gép adatait rögzítő berendezésnek (FDR) a keresése folytatódik" – tette hozzá a forrás. Bernard Cazeneuve francia belügyminiszter közölte: a rongálódás ellenére a fekete doboz használható, abból meg lehet tudni információkat. 

A beszélgetéseken és az esetleges vészjelzéseken kívül a motorok működésére is tudnak esetleg következtetni a nyomozók a rögzített hangokból. A baleset körülményeinek pontos meghatározásához ugyanakkor mindkét fekete doboz adataira szükség van. Az FDR másodpercről másodpercre rögzíti a repülés minden fontosabb adatát (sebesség, magasság, irány). (Forrás: MTI)