A baleset nem sokkal fél 9 után, Nógrádkövesd és Acsa-Erdőkürt állomások között történt, ahol a menetrend szerint Balassagyarmatra, illetve Aszódra tartó vonat ütközött össze. A legújabb információk szerint összesen 21 ember sérült meg.
Kavalecz Imre, a Mávinform sajtóügyeletese közölte: az első vizsgálatok szerint mindkét szerelvény 20 kilométer/órás sebességgel közlekedett. Az ütközéskor egymásba nyomódtak, de nem siklottak ki. A két vonaton összesen 30-40-en utaztak, közülük 19-en sérültek meg. Közöttük van az egyik mozdonyvezető is. A vonalon a helyszínelés ideje alatt pótló autóbuszok szállítják az utasokat. A vasúttársaság biztonsági szolgálatának munkatársai a rendőrséggel közösen vizsgálják a baleset okait.
Update: A Mávinform legutóbbi közlése alapján a balesetben 17 ember könnyebb, 2 másik pedig súlyos sérüléseket szenvedett.
Update2: Az Országos Mentőszolgálat sajtóügyeletese, Tóth Karolina közölte: a helyszínről 21 sérültet szállítottak kórházba a mentők. Tizenkilenc ember könnyű sérüléseket, jellemzően zúzódásokat szenvedett, egy középkorú férfinak viszont eltört a lába, egy ugyancsak középkorú nőnek pedig a bordája törött el. Az OMSZ nyolc autót és két helikoptert vetett be a mentés során; a sérülteket Balassagyarmatra, Budapestre és Vácra szállították kórházba.
Update3: A szakmai vizsgálat első megállapítása szerint mindkét motorvonat vezetőjét és vezető jegyvizsgálóját írásbeli rendelkezésben tájékoztatták arról, hogy a késés miatt nem a menetrendben megjelölt Nógrádkövesden, hanem Acsa-Erdőkürt állomáson találkozik a két vonat. A késve induló, Aszódról Balassagyarmatra tartó vonat azonban eddig tisztázatlan okból az utasok le- és felszállást követően továbbindult.
Mivel Acsa-Erdőkürt állomáson nincs forgalmi szolgálat, ezért nem volt olyan személyzet sem, aki ezt észlelte volna és értesítette volna a vonatokat. Ugyanakkor az Aszód-Balassagyarmat közötti pálya úgynevezett egyszerűsített fogalomra berendezett vonal, "ahol nincs kiépítve a jelfeladás a vonatbefolyásoló berendezés működéséhez". Továbbá a vonat személyzetét az állomás jelző berendezése sem figyelmeztethette arra, hogy foglalt a pálya, mert az csak a következő váltó és sorompó állasát jelzi - ismertette a vizsgálat megállapításait a kommunikációs vezető.
Azt is közölte, hogy a vonatok adatrögzítőinek kiértékelésekor kiderült, hogy mindkét szerelvény a megengedett 60 kilométer/óra sebesség alatt, 56 és 58 kilométer/órás sebességgel közlekedett a nyílt pályán. Azt követően, hogy észlelték egymást, 250-300 méter volt közöttük a távolság, amikor megkezdték a vészfékezést, és az ütközésig 23 és 28 kilométer/órás sebességre lassultak.
Mivel műszaki hibára utaló adatot a nem találtak, a vizsgálat a továbbiakban arra fókuszál: mi vezetett oda, hogy az Aszódról induló vonat nem várta be a szemből közlekedő szerelvényt - közölte Bajkó Erika.