Az utóbbi időben egyre több amerikai cég döntött úgy, hogy gyakornokokat alkalmaz a TikTok-oldaluk működtetésére.

A fiatal korosztály legnépszerűbb alkalmazása jelenleg a TikTok, amely felületen végeláthatatlan témákban és stílusban tehetnek közzé tartalmakat a felhasználók. A kínai videómegosztó közösségi hálózati szolgáltatást 2011-ben alapította a ByteDance nevű cég, amely 2017-ben felvásárolta a Musical.ly nevű applikációt és egybeolvasztotta azt a saját brandjével. Az app eleinte kifejezetten a tizenévesek kedvence volt a karaoke-jellegű zenés videókkal, ám néhány amerikai híresség regisztrációját követően a huszonéves, illetve bizonyos szinten a harminas korosztály körében is megugrott a népszerűsége, amely azóta is töretlen.

Noha az olyan social média-oldalakat, mint a Facebook és az Instagram, már minden marketinges jól ismeri és ki is aknázza azok előnyeit, a TikTok még mindig egy teljesen újfajta, a felnőttek számára többnyire idegen terepnek számít. Mivel az app többségében a tizenéves korosztályt képes megszólítani, ezért egyre több amerikai márka dönt úgy, hogy főiskolai hallgatókat és más fiatalokat alkalmaz, hogy segítsenek nekik eligazodni az applikáció rejtelmeiben – írja a The New York Times cikke nyomán a Forbes.

A TikTok napjainkra megelőzte az Instagramot és a Snapchatet is, így jelenleg ez a leggyakrabban használt közösségi médiacsatorna a 12-17 évesek körében.

Az állásoldalakat emiatt nemrégiben ellepték a „TikTok-tartalmat gyártó gyakornokokat” kereső cégek hirdetései. Ezekben a felhívásokban lényegében influenszereket keresnek a cégek. Jellemzően azt kérik a jelentkezőktől, hogy készítsenek olyan videókat, ahol a cég termékeit vagy szolgáltatását népszerűsítik.

Íme néhány példa:

  • A Whole Foods és a Travel Pro poggyászcég nemrégiben álláshirdetéseket adott fel gyakornokok számára, hogy segítsenek nekik a TikTokon való jelenlétük kiépítésében.
  • Egy dallasi marketingügynökség egy diákot keresett, aki a nyár folyamán „TikTok-főnökként” segítené a cég ügyfeleit az alkalmazással kapcsolatban.
  • Az egyesült államokbeli Minnesota államban, Roseville városában található Rosedale Center bevásárlóközpont nemrég vett fel két új TikTok-gyakornokot, miután tavaly sikeresen létrehozta a pozíciót.
  • Mary Clare Lacke, egy húszéves egyetemista az itthon is népszerű Claire’s ékszerüzletnek készített videókat, köztük egy olyat, amely 1,5 milliós elérést és 20 ezer új követőt generált a márkának.

(Borítókép: Fiatal férfi dolgozik. Illusztráció: Tom Werner/Getty)