Amilyen patinás intézmény az Operaház, olyan meglepően modern és menő reklámkampányokkal jelentkeznek minden szezonban. A legfrissebb önnek is nyilván feltűnt már, ha Budapesten járt-kelt az utóbbi hetekben: az elképesztően erős fekete-fehér fotókon többek között Apáti Bence is szerepel, akivel karácsonykor közöltünk interjút.

Most azonban helyette elsősorban az alábbi fotóra szeretnénk felhívni a figyelmet, amit mi már majdnem rosszul értelmeztünk, úgyhogy a biztonság kedvéért álljon itt a kép, illetve az általa bemutatott balett története az Operaház hivatalos megfogalmazásában:

A Spartacus fotón a színpadra lépés előtti pillanat látható, a két főhős, Spartacus és Crassus felkészülés közben, de már a színpadi rivalizálás, a politikus-katona és a gladitátor-hadvezér küzdelmének átszellemült állapotában. A színpadi jelmezt a gyakorlást szimbolizáló törölközővel egészítették ki a stylistok, Crassuson még a gyakorlónadrág, de már a római katona lábvédője látható. A háttér az Opera jelenlegi festőműterme, amely a tervek szerint az Operaház rekonstrukcióját követően összbalett-terem lesz, ez indokolta a szokatlan helyszínválasztást.

Crassus a hatalom magabiztosságának törékenységével, Spartacus az elnyomottak ébredő önérzetével: mintha a darab egyik jelenete elevenedne meg a fotón, amikor a párviadal szünetében Spartacust, Crassus páholyába rendelik. A balett művészeket a színpadra lépés előtt, a "backastage-en" gyakorlás, bemelegítés közben kapták lencsevégre, de a kettejük között tapintható felszültségben már a két darabbéli főszereplő alá- és fölérendeltségi viszonya, versengése, élet-halál küzdelme érződik.

Ha ez nem lenne elég, további információkat olvashat a képaláírásokban, valamint ajánljuk az Operaház ElsőSorban című microsite-ját, ahol további képeket, sőt, werkfotókat is talál.

572
694