A több mint 45 millió forint értékű ajándékcsomagokat egy marketing-ügynökség állítja össze és a négy fő színészkategória, valamint a legjobb rendező kategória jelöltjei kapják meg az összeállításokat.
Az ajándékozás háttere azon az elven alapszik, hogy senki ne üres kézzel távozzon a gáláról, hanem lehetősége legyen hazavinni valamit. Persze ez kissé naívnak tűnhet, ugyanis az ajándékokat felajánló cégeknek ez egy kiváló promóciós lehetőség is egyben. Az Oscar-díj a legrangosabb színészi elismerés, így nem csoda, hogy hatalmas marketingtevékenység övezi. Az ide jelölteket egy ideje már ismerjük, korábban néhány érdekességet is összeszedtünk a gáláról.
Az elmúlt években olyan ajándékok voltak a csomagban, mint antarktiszi körutazás vagy egyéves Audi-használat. A márkáknak legalább csomagonként négyezer dollár, azaz közel másfél millió forintba kerül, hogy bekerülhessenek az összesen 26 csomagba, de a tapasztalatok szerint a befektetés már akkor megérte, ha egy-két híresség megosztja.
Azoknak, akiket meglepett az ajándékcsomagok árfekvése, csalódást kell okoznunk: ennél sokkal drágább csomagok is voltak az elmúlt években. Úgy is fogalmazhatnánk, hogy az idei jelöltek kicsit bosszúsak lehetnek, ugyanis a gazdasági recesszió a luxusajándékokat is elérte. Az idei csomag összértéke 15 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi volt, és a Forbes értesülései szerint majdnem fele annyi, mint 2020-ban volt.
(Glamour)
(Borítókép: Oscar-díjak. Illusztráció: Santi Visalli/Getty)