A Tesla sanghaji üzemében, amelyet gigagyárnak hívnak, elképesztő sebességgel gyártanak autókat - minden 40 másodpercben készül el egy új Model 3 vagy Model Y.
Ez az információ egy Twitter videón keresztül vált ismertté, mely lenyűgöző betekintést enged a Tesla gyártókapacitásának és hatékonyságának hatalmas méretébe Kínában, Ázsia második legnagyobb országában – erről számolt be az e-cars.hu magazin.
#Didyouknow that at #Shanghai's #Tesla Gigafactory, they can produce a #car in less than 40 seconds? 🤔Curious to see how they achieve such speed? Let's dive into the working environment!@Tesla @Tesla_Asia pic.twitter.com/FWXe7TxGYq
— Shanghai Let's meet (@ShLetsMeet) July 25, 2023
A Tesla gyártási sebessége jelentősen megelőzi a Fordot is, amely korábban a michigani Dearborn-i üzemében 49 másodpercenként képes volt egy F-150 pickupot előállítani - legalábbis ez derül ki egy 2023 januárjában kiadott sajtóközleményükből.
Nem meglepő, hogy a Tesla hírt adott a gyártási sebességéről, főleg miután a 2023-as év első és második negyedéves jelentéseiben bejelentették, hogy a sanghaji gigagyár már több hónapja közel maximális kapacitással működik. Ugyanakkor úgy tűnik, a Tesla nem tervez további növekedést a kínai termelésben, legalábbis ezt sugallja a legutóbbi eredmény-beszámolóikból.
Az adatok szerint a sanghaji gigagyár éves gyártási kapacitása meghaladja az egymillió Tesla autót, és a texasi székhelyű vállalat 2023 első félévében közel félmillió, Kínában gyártott (Made in China - MIC) elektromos járművet értékesített. A MIC Model 3 és Model Y autók többek között Thaiföldön és Kanadában is forgalomba kerülnek.
A videóból továbbá az is kiderül, hogy a sanghaji üzemben 16 étterem működik, ahol a dolgozók a Tesla informatikai csapatának fejlesztett Teshenghuo alkalmazáson keresztül rendelhetnek ételt. Azonban miközben az üzem a dolgozók kényelmét próbálja biztosítani, ugyanakkor folyamatosan szem előtt tartja az automatizáció előnyeit is.
Ennek tükrében 2023 júliusában a Tesla több alkalmazottjától is megvált a sanghaji gigagyár akkumulátorgyártó részlegénél, ami valószínűleg az automatizáció növekedésével függ össze.
(Borítókép: Tesla gyár parkolója. Fotó: Getty Images)