A gCaptain beszámolója szerint szeptember elején első útjára indult a Ritz-Carlton nemzetközi luxus szállodalánc második utasszállító hajója. A Ritz-Carlton monstruma annyiban különbözik a hagyományos tengerjáró hajóktól , hogy kialakításával és szolgáltatásaival azt a színvonalat igyekszik biztosítani a tengeren is, amit a szállodalánc vendégei a hagyományos szárazföldi szállodákban megszokhattak. Emellett a hajó hasonló szolgáltatásokat kínál a fedélzeten utazóknak, mint azt az óceánjárók esetében már megszokhattuk.
A közel 450 utas szállodai színvonalú elszállásolására alkalmas hajó előállítási költsége 600 millió dollár, azaz nagyjából 220 milliárd forint volt, és jelenleg ez a világ legnagyobb olyan hajója, amely egy szállodalánchoz tartozik.
A második helyet egyébként szintén a Ritz-Carlton-csoport tudhatja magáénak: a 241 méter hosszú Ilma a hotellánc második hajója, az első Evrima ennél valamivel kisebb.
Egyelőre hatalmas az érdeklődés az új hajó iránt, ezért a beruházást sikerként könyvelte el a Ritz. Természetesen egy ilyen út ára nem olcsó mulatság: a kabinok éjszakánkénti árai 2600 dollárnál (kb. 950.000 Ft) kezdődnek. Ezek után nem meglepő, hogy a hírek szerint a Four Seasons, az Aman, valamint az Orient Express is azt tervezi, hogy 2026-ban és 2027-ben elindítja saját márkaneve alatt az óceánjáró luxushajóit.
(Borítókép: Óceánjáró hajó a naplementében. Illusztráció: Michael Dunning/Getty)