Kevesebb mint 10 óra múlva kezdetét veszi a 97. Oscar-díj-átadó gála, amelynek a költségei elképzelhetetlen magasságokba rúgnak. Már a tavalyi esemény volt semmi, ami a költségvetést illeti, de tekintve, hogy évről évre próbálják felülmúlni magukat a szervezők, így az idei átadó várhatóan minden eddiginél fényűzőbb lesz.

Kiadta éves pénzügyi jelentéseit az amerikai Filmművészeti és Filmtudományi Akadémia. A dokumentumokból kiderül, hogy a tavalyi évben 57 millió dollárt, mai árfolyamon 22,1 milliárd forintot költöttek a 96. Oscar-díj-átadó gálára, amely összeget az idei évben várhatóan jócskán felülmúlták. Könnyen meglehet, hogy elérték a 60 millió dollárt is az olyan kiadásokkal, mint egyebek mellett a reklámkampány, a helyszín bérlés, az alkalmazottak bére, a dekoráció előkészítése, a vörös szőnyegek biztosítása, a fellépők és házigazdák bérezése, az ajándékcsomagok összeállítása vagy a menüsor.

A reklámkampánynak a jelölt filmek marketing- és PR-tevékenysége is részét képezi, ezeknek a filmeknek az esetében ugyanis nemcsak a két hetes megjelenési hirdetésre összpontosítanak, hanem arra, hogy hónapokon át fenntartsák az érdeklődést. Ehhez profi szakemberek, hirdetések kellenek, amelyek költsége az egyik legnagyobb része az összköltségnek. 

Magát a gálát tekintve az egyik legfontosabb rész a vörös szőnyeges bevonulás. A szőnyeg biztosítása, leterítése és összeillesztése nem is gondolnánk, de elképesztően drága. Legalább 30 darab szőnyegtekercsre van szükség és csak a lerakáshoz 18 fős személyzetet kell biztosítani a Wallethub szerint. 

Szintén sok pénz elmegy arra, hogy az eseményt biztonságossá tegyék, hiszen a filmes szakma legjava jelenik meg itt. A legkiválóbb szakemberek alkalmazásához bizony nem kevés pénzre van szükség, a költsége több százezer dollárra rúghat, ideértve a különböző biztonsági berendezéseket is.

A házigazda gázsija nagyjából 15 és 25 ezer dollár között mozog, ezt a pénzt idén Conan O'Brien kapja.

Ez az összeg persze nemcsak arra az egy estére szól, hiszen a házigazda munkája már hónapokkal korábban elkezdődik.

A kategória győztes művészek is pénzbe kerülnek, hiszen az arany szobor előállításának költsége 155 ezer forintnak megfelelő összeg körül mozog. Idén 23 kategóriában hirdetik ki a legjobbakat, ez összesen több mint 3,5 millió forintot jelent. Ezen kívül Everybody wins (Mindenki nyer) szlogennel minden jelölt kap egy ajándékcsomagot, amelyeknek értéke összesen nagyjából 150 ezer dollár. A csomag tartalmát iPhone-ok, luxusékszerek és hasonló tételek alkotják.

Mindebből látható, hogy az Oscar-gála megrendezése valóban csillagászati összegbe kerül, ami azonban még hihetetlenebb, hogy a kiadásoknál jóval több pénzt hoz a konyhára. A hirdetőknek a díjátadó alatt egy 30 másodperces reklámért 1,85 millió dollárt kell fizetniük. Ez ugyan jóval kevesebb, mint a CBS által a Super Bowlért felszámított körülbelül 7 millió dollár, de az Oscar gála összesen 120 millió dolláros reklámbevételt hoz a televíziócsatornának.

(Bors)

(Borítókép: Készülődés az Oscar-gálára. Fotó: Getty Images)