FiveThirtyEight nevű oldal arra vállalkozott, hogy kideríti, melyek azok a zeneszámok, amelyektől a legtöbb házasulandó jegyespár lábrázást kap, és ha végig kéne hallgatniuk őket a saját lagzijukon, inkább kivetnék magukat az ablakon. Ehhez a lap olyan DJ-ket interjúvolt meg, akik legalább kétszáz esküvőn léptek már fel, így elég tapasztaltak ahhoz, hogy pontos képet tudjanak festeni arról, melyek a legkedveltebb és melyek a leggyűlöltebb számok a lakodalmakon manapság, az Egyesült Államokban.

Ez egy igen összetett kérdés, hiszen a döntés nagyban függ a páros ízlésétől, a zene műfajától és az előadótól is, ugyanakkor az is indokolatlanul nagy szerepet játszik benne, hogy a dalválasztással ne égesse le magát a pár a vendégsereg előtt. Mondjuk érdekelne az a piamennyiség, ahol még számít bármi is egy esküvőn, de mindegy, haladjunk tovább.

Az eredmények azt mutatják, hogy a legjobban azokat a számokat rühellik a felek, amelyekhez kötelező és jól ismert koreográfia társul, mint maga a csirketánc (nálunk talán a vonatozás lehet ugyanez), a Macarena a Los Del Riótól vagy a YMCA a Village People-től. De nem kizárólag a béna táncolásra kényszerítő zenék tiltólistásak, hanem az illetlen szövegűek is. Kiirtják továbbá a giccset, és a diszkóéra kulturális törmelékeit, amelyeket a soha véget nem érő refrén jellemez.

Persze a párok nemcsak zeneszámokat, hanem előadókat is előszeretettel tesznek tiltólistára: az esküvők több mint hat százalékán (ami azért nem kevés) a leggyűlöltebb előadó maga Justin Bieber, utána következik a Backstreet Boys, Bruno Mars, Rick James és Rihanna. Meglepő, de így van. 

Ritkább esetben pedig az is előfordul, hogy a jegyespár komplett műfajokat tilt ki a lagzijáról, legtöbbször a countryt és a rap-et. Mivel a fenti adatok nem a magyar esküvőkre vonatkoznak, szívesen készítenénk egy listát a hazai leggyűlöltebb esküvői zenékről, szóval, ha van tapasztalata a témában, vagy ismer olyat, akinek van, szívesen vennénk, ha megosztaná velünk