Kiszel Tünde
Kiszel Tünde operabáli ruhája önmagában lassan külön intézménnyé válik, ezért talán a legjobb, ha ezt a kört rögtön az elején letudjuk. Nekünk rossz a memóriánk, de az egy évvel ezelőtti kanárisárga estélyire a mai napig olyan élesen emlékszünk, mintha a tavalyi Operabál is tegnap lett volna. Kevés olyan szín van, ami még a sárgánál is feltűnőbb, az egyik valószínűleg pontosan ez a rózsaszín.
Nekünk a nagy virágminták még mindig jobban bejönnek, mint a ruha nettó pink része, de olvasóink már megint szigorúbbak nálunk: „nagymamámnál a spájzban pont ilyen viaszosvászonnal volt letakarva a láda” – emlékszik vissza egyik kommentelőnk. Egy biztos: ez az Európában egyedi darabnak számító ruha is a „retinánkba égett”, hogy Linczényi Márk szavait ismételjük. Vajon milyen színt vesz majd fel Kiszel Tünde jövőre? Mi valami élénkzöldre tippelünk. Már csak 364 nap és megtudjuk!
Serdült Orsolya
Bár az idei szezonban a fekete (volt) a sláger, a celebek közül Orosz Barbarán, Fodor Zsókán és Király Lindán kívül nem sokan választották az örök elegancia színét. A sok-sok bevállalós tarka ruha között ez például az aranyat a barackszínnel kombinálja. Serdült Orsolya szépségkirálynő választotta ezeket az árnyalatokat, amik remekül passzolnak hajszínéhez.
A ruha elöl izgalmasan sliccelt, így aztán egy kis combvillantást is garantál időről időre, de egészen ízléses formában. Valószínűleg nem elhanyagolható az a szempont sem, hogy így járni is nyilván könnyebb benne. Ha egyetért azzal, hogy a könyök fölé érő kesztyű az elegancia netovábbja, akkor ön majd mindenképpen Serdült Orsolyára szavazzon, mert ő az egyetlen a mezőnyben, aki ezt a kiegészítőt választotta.
Horváth Éva
A volt szépségkirálynő az elsők között futott be tegnap este a bálba, és mivel Orosz Barbarához olyan kedvesek voltunk, hogy megajánlottunk neki a „gyönyörű” jelzőt a percről percre közvetítés címében, Horváth Éva számára nem maradt megfelelő szó.
Több hónapos munkával, kézzel készített, természetesen egyedi haute couture ruhájában egyenesen lélegzetelállítóan festett. A kolozsvári születésű Becker Beatrice által készített, sellőre emlékeztető fazonú estélyi ezüstös-csavaros mintáit a hajba tűzött díszek megismételték. A hajba tűzött csepp formájú díszeket kifejezetten erre az egy alkalomra a ruhához Vadon Zoltán mesterfodrász készítette, saját kézzel több mint 100 swarovski kristályból.
Karafiáth Orsolya
„Mióta vissza tudok emlékezni, az öltözékeimen mindig nevettek. Mostanában is kiemelik a rólam szóló írások, hogy kissé különös az outfitem. Nos, ez szerintem nem így van. A fejemben élő minták helyett én a magam módján puritánul nézek ki. Ha valóban tükrözhetné a viseletem az elképzeléseimet, kissé meghökkenne a világ” – írja Karafiáth Orsolya költőnő blogjában. Végülis igaz: tegnap az Operabálon is egy teljesen hétköznapi platinaszőke paróka volt rajta. Az égővörös rúzs pedig már régóta hatalmas trend, nincs benne semmi különleges.
A bálon szintén jelen lévő Németh Anikó (Manier) által készített, hátul kisebb uszályban végződő ruhát a tervezőnő Karafiáth szavaival élve „direkt rám találta ki”. Ennek megfelelően színvilágában mindenképpen a legvisszafogottabbak közé tartozott a forgatagban, azt meg nyilván csak mi láttuk, hogy a cipőjén nemcsak elöl, hanem hátul, a sarok fölött is volt fűző.
Berta Szófia
Volt azonban olyan is, aki nyíltan bevállalta az egyediséget. A képen látható Berta Szófia és partnere, Rózsahegyi Tamás az Operabál ruhaszponzoraiként is funkcionáltak, Grandi Firmi nevű üzletük segítségével megpróbálva olaszos eleganciát vinni az eseménybe.
„Egyedi stílus egyéniségeknek!” – ez az ő mottójuk, és mondanunk sem kell, ez a fekete-vörös mintás ruha még a vörös-szőke haj nélkül is az egész este egyik legemlékezetesebb darabja lett volna. Így meg végképp az elsők között volt, akikhez odamentünk fotót kérni ehhez a heti trend összeállításhoz.
Szabó Patrícia
„Hát, ez volt a szekrényben” – viccelt Szabó Patrícia, amikor rákérdeztünk ruhájára. Később azért kiderült, hogy igazából Horváth Évához hasonlóan ő szintén Becker Beatrice egy egyedi kreációjában jelent meg, amit a tervezőnő külön a leendő viselő habitusára szabott. A kvázi-celeb újságírónőnek csak egy kérése volt a divattervezőhöz: „Én már voltszaloncukor nagyon sok éven keresztül. Most szerettem volna nem szaloncukor lenni”.
A szaloncukor alatt, ha nem lenne egyértelmű, a nagy abroncsos szoknyát kell érteni, ami az Operaház szűk folyosóin kifejezetten nem praktikus.
Az haute couture ruhák egyik rákfenéje, hogy bár sok munkával, igen lassan lesznek kész, sajnos csak egyszer szokás őket viselni. Érdeklődtünk is, mi lesz az elegánsan slank fazonú, kézzel festett anyagból megálmodott ruhaköltemény sorsa a bál után. Mint megtudtuk, visszakerül a tervezőnőhöz, aki aztán valószínűleg vagy átalakítja, vagy csak elteszi a raktárba. Egy biztos: érdemes jól megnézni a fotót, mert ezt a ruhát többször nem látjuk majd!