A brit reklámhatóság, az Advertising Standards Authority (ASA) betiltotta a L'Oreal reklámarcának, Rachel Weisznek a legújabb L'Oreal-reklámját, amin egy ránctalanítókrémet reklámoznak, mert a reklámfotó nem a valóságot tükrözi - írja a Daily Mail.
A képen a 41 éves Weisz, aki egyébként több sztárral karöltve kikelt a plasztikai műtétek ellen , körülbelül 20-nak néz ki, egy darab ránca sincs, viszont a kép megtévesztő. Azt sugallja, hogy a színésznő bőre a krémtől annyira sima, pedig az igazság az, hogy Weisz bőre egyáltalán nem ilyen sima, a retusálás eredménye.
A képen egyébként Weisz nagyon hasonlít arra, amilyen azon a képen volt, amit 2010-ben küldött szét mindenhova a L'Oreal, amikor Weisz csatlakozott a cég reklámarcai közé, de még azon a képen is valamivel több a ránc rajta. Vagy ha nem is rán, a bőre nem tűnik egy gumimasszának.
Az ASA mostanában rendszersen elkaszálja azokat a reklámokat, amelyekben a reklámozott hatást nem a termékkel, hanem retusálással érik el. De például azt a tavaly augusztusi L'Oreal reklámot, amiben Weisz ugyanígy a Revitaliftet reklámozta, és ugyanígy jóval fiatalabbnak nézett ki, mint egyébként, elengedték.
Néhány más reklámjával viszont csúnyán belefutott már a L'Oreal a késbe. Néhány évvel ezelőtt kivilágosították Beyoncé bőrét, amikor az új hajvilágosító samponjukat reklámozták vele, ami a reklámfotók alapján ezek szerint bőrt is világosít.
Tavaly nyáron pedig Julia Roberts Lancome-reklámja bukott meg az ASA-nál.
Persze nemcsak a L'Oreal reklámjait szokták betiltani a retusálásra kényes hatósági emberek, az Olay szemránc-krémét Twiggy reklámozta még 2009-ben, de nála is megállapították, hogy nem a krémtől olyan kellemesen ráncmentes, mint a képen .
Mick Jagger lánya pedig nemrég a Rimmel szempillaspirálját reklámozta digitálisan meghosszíbbított pillákkal , amit szintén túlzásnak tartott a hatóság.