Szeptember 19 és 22-e között rendezték meg Berlinben a Berlin Burlesque Festivalt, a négy nap alatt brit, kanadai, német, ír, amerikai, francia börleszkesek idézték meg a húszas-harmincas évek világát, a groteszktől egészen a glamour börleszkig mindenféle stílusban. Ez utóbbi pontosan az, amivel Dita Von Teese népszerű lett: óriási pohárban/bögrében vetkőztek és fürödtek az előadóművészek elképesztő ruhadarabokban. Az alábbi galériát elnézve, amit a programszervezők ígértek, minden teljesülhetett: az álmoké, a szenvedélyé, a szerelemé és a nevetésé volt a főszerep.
A zenés-táncos vetkőzésről szóló műfaj 1840 és 1960 között virágzott igazán, a kezdetekkor a komédián volt a hangsúly, később vette át a főszerepet a szexualitás. Az 1800-as évek közepén maximum a harisnyájukat mutatták meg a börleszkes nők a színpadon, akkoriban tetőtől talpig begombolkozva jártak a nők a kor erkölcseinek megfelelően. Az egész műfaj egy Lydia Thompson nevű nőnek köszönhető, aki 1840-ben utazott Nagy-Britanniából az Államokba. Társulatával különleges műsort adtak elő a tévé és mobiltelefon nélkül élő tömegeknek, az Ixion című mitológiai történetre épülő darabban a nők mindegyike szőke volt, és harisnyát villantottak. A darab később a Broadwayen kötött ki. A XX. század elején bordélyház hangulatú klubokban szórakoztak az emberek, a kabarék világa kedvezett a börleszk műfajnak. Párizsban és Berlinben is híresek lettek kabarék, majd a II. világháború után is volt aki gondoskodott arról, hogy a műfaj máig fennmaradjon. 1951-ben Alain Bernardin festő megnyitotta a Le Crazy Horse nevű kabaréját, tökéletes külsejű táncoslányokkal, egyforma frufruval. A kor haladtával folyamatosan beépítette a műsorokba a korszakok egyes irányzatait, például a popartot is, a börleszkesek ma is világszerte turnéznak olyan sztárokkal együttműködve, mint Dita Von Teese vagy Pamela Anderson. Nemrég a milánói divathét beharangozó programján és New Orleansben is volt börleszk-műsor.