Harmincéves ismerősünk Hello Kitty-papucsban jár, és a melegszendvicset is a száj néküli macska fejével készíti el. Ha zsigeri indulatokat vált ki önben a japán cukiságmánia legismertebb figurája, olvassa el, hogy mások miért imádják. Talán, mert anyakomplexusuk van?

Nem érti, honnan indult ez az egész nagyszemű macskás őrület? A japán Sanrio vállalat egyik legkedveltebb mesefiguráját 1974-ben tervezték meg. Egyesek szerint a tervezőt Miffy, egy képeskönyv-figura, mások szerint pedig Maneki Neko, a szerencsemacska ihlette meg. Hello Kitty, polgári nevén Kitty White a keresztnevét Alice egyik macskájáról kapta, Lewis Carroll Alice Tükörországban című mesekönyvéből. Az ötlet két évig hevert parlagon, majd 1976-ban bejegyezték márkanévként. A legelső kiegészítő egy apró, műanyag pénztárca volt.

Stressz és rassz nélkül

A legfurcsább, hogy nem egy meglévő mesefiguráról volt szó, ami köré termékeket terveztek és gyorséttermekben osztogattak volna. A Hello Kitty-tárgyakat szinte sehol sem reklámozzák, a nagyfejű macska mégis egyre nagyobb eladásokat produkál. Hello Kitty szülőhazájában, Japánban egyértelműen a kawaii kultúra bombabiztossá teszi a figura sikerét. Külföldön viszont nem az édibédi divat, hanem a stressz miatt jön be hatalmas tömegeknek. A mindennapi stresszt sokan úgy próbálják meg csökkenteni, hogy "visszamenekülnek" a gyermekkorba – írja a PopCult. A Hawaii Egyetem egyik antropológusa szerint a rohanó világban Kitty azért indul hendikeppel, mert az emberi kapcsolatok nagyon problémásak, viszont egy kawaii tárgy „csak annyi törődést igényel, amennyit mi akarunk neki adni”. Egy másik teória szerint, mivel Hello Kitty arca nem tükröz semmilyen érzelmet és egyetlen etnikum, vagy rassz külső jegyeit sem hordozza magán, mindenki azonosulni tud vele – olvasható egy, az SFGate honlapján megjelent tanulmányban.

Mi is az a kawaii?

Japán szó, jelentése aranyos. Többet jelent, mint egyszerűen a gyermeki vonások, a kawaii a törékenység, a megejtő viselkedés, az ártatlanság, egyszóval az „édes” vagy „cuki” tulajdonságok összessége. Mint kulturális jelenség a szórakozás, öltözködés, étel, játék, személyes kiegészítők, viselkedés, akcentus, kommunikációs forma, tehát az egész japán nemzeti identitás része lett. De fogadtatása a japánok körében sem osztatlan: a szkeptikusok az infantilizmus jelének tekintik.

Forrás: wikipedia.hu

Halál Hello Kitty-re!

A Hello Kitty-ereklyék felhalmozói mellett nagyon sokan vannak az ellendrukkerek is, akik legszívesebben kiirtanának minden, a néma macskára utaló tárgyat, ők például a Goodbye Kitty oldalon kiélhetik ebbéli vágyaikat. Ha viszont új lakásunkat Hello Kitty-szőnyeggel, lámpabúrával vagy párnával szerelnénk fel, néhány kattintással megszerezhetjük őket és termékteszteket is találunk a KittyHell oldalon. A Kitty-mániának persze egy csomó vadhajtása is van. A szabálysértő thai rendőröknek például pink Hello Kitty szalagot kell viselniük, a New York-i művészek pedig Kitty-gabonakörrel tarolnak.

Mi sem álljuk meg egy válogatás nélkül a legcikibb háztartási, informatikai és egyéb kategóriás cukiságokból. Ön pedig szavazzon!

1. Ennivaló Kitty

Ön könnyebben felébredne, és vidámabban indulna a napja a Hello Kitty reggeliztető-sütögetőeszközöktől? Íme egy-két példa: egy pirító, illetve egy szendvicssütő, mely a kultikus macska képét égeti bele a kenyérbe, egy palacsintasütő, amely cicafej alakú édességeket készít, egy ultrarózsaszín, hatszemélyes kávéfőzőgép, és ne feledkezzünk meg a még Hello Kitty-mértékkel is túlcicomázott mikrohullámú sütőről sem.

2. Tűz van, cicám!

Biztonság mindenek előtt! Egyetlen igazi Hello Kitty-háztartásból sem hiányozhat a pink tűzoltókészülék, hiszen mi van akkor, ha az előbb említett tündibündi konyhai eszközök véletlenül lángra kapnak?! Arról sajnos nem találtunk információt, hogy a készülék rózsaszín vagy hagyományos habbal oltja a tüzet.

Klikk!

3. Macskafejes házielektronika

Egy kimerítő és szürke hétköznap után leginkább pink tárgyak segítségével lehet ellazulni – így gondolják legalábbis a Sanriónál. A minden cukiság ősanyját ábrázoló masszírozó készülékek számos formában és kiszerelésben kaphatóak. Szintén a kényeztető elektronika kategóriába tartozik az USB-s láb- és ölmelegítő. Az ideális környezeti feltételeket pedig a Hello Kitty-szagtalanító és -ventilátor teremti meg. Persze senki ne lepődjön meg, ha a folyamatosan forgó, gigantikus macskafej közelében a paranoia jelet véli felfedezni magán.

4. Cuki programozóknak

Már korábban is említettük, külföldön már rájöttek, hogy a nők is szívesen vásárolnak maguknak informatikai és multimédiás termékeket. Így a Hello Kitty-rajongók rendelhetnek maguknak imidzsükhez illő nyomtatót, laptopot, telefont, számológépet, digitális kamerát, fülhallgatót, hangszórót, sőt játékkonzolt is.

5. A zeneiparba is bekúszott

Jimi Hendrix valószínűleg forog a sírjában, kedvenc gitárját, a Fender Stratocastert ugyanis szintén „megszentségtelenítették”. A Hello Kitty-s változat többféle színben kapható: van a teljesen rózsaszín (ha emlékezetünk nem csal, talán Galambos Dorinának is van otthon egy darab), illetve fekete gitár egy óriási cicafejjel, valamint a hagyományos Fender-dizájn egy kis cicás ornamentikával megbolondítva. A Sanrio oldalán természetesen a hangszerhez a gitártokot, a pengetőt és a vállszíjat is meg lehet vásárolni, még akusztikus változatban is.

6. Hello Kitty négy keréken

Aki forgalmi dugókban tölti a legtöbb idejét (biciklizés helyett), mást nem is érdemel, mint Hello Kitty-s termékdömpinget a kocsijába. Egy dizájner például egy Hello Kitty-s sebváltósapkával próbálja enyhíteni a rajongók elvonási tüneteit, amíg haza nem érnek pink otthonukba. A macskafejet formázó kipufogóvég pedig nyilván azt jelzi a többi autós számára, hogy a jármű tulajdonosával nem érdemes cicózni. A Mitsubishi ennél is tovább ment: 2006 júliusában bemutatta Princess Kitty névre keresztelt modellt.

7. Jaj, cica!

Bár a rajongókat mindenféle izgő-mozgó kütyüvel elkényeztetik, Hello Kitty így sem elég valódi. Persze a tervezőknek ezt az apró problémát is sikerült megoldaniuk. Egy őrült készlet segítségével bármelyik cicából egy perc alatt Hello Kitty-t lehet faragni. A gazdi mániájának áldozatául esett cicákról készült képeket itt tekinthetik meg.

+1 Nem lehet elég korán kezdeni

Mint minden más profitorientált vállalkozásnak, a Sanriónak is az a célja, hogy minél fiatalabb korban kialakítsák a márkahűséget. Ráadásul felnőtt az első Hello Kitty-generáció és sokan közülük már talán családot is alapítottak. Valószínűleg ennek köszönhető, hogy pár hónappal ezelőtt piacra dobták a Hello Kitty robotot, mely ingyen és bérmentve vállalja kisbabánk szórakoztatását.

Mit hagytunk ki?
Nem számoltunk le valamilyen Hello Kitty-tárggyal vagy kihagytuk az ön kedvencét? Írja meg és küldjön fotót!