A gyáli úti Sconto bútordiszkont helyén csütörtökön megnyílt Möbelix bútorbolt eléggé kiesik az általános városi útvonalakból, mégis rengetegen voltak kíváncsiak az áruház által hirdetett tízezer nyitási akcióra. Annyira sokan, hogy például a parkoló viszonylag hamar meg is telt, ezért az utcára kiszalajtott fiatal srácok a közeli áruházak parkolóiba irányították a Möbelixbe érkező autósokat. Ekkor igazán pezsgett az élet az egyébként sem eseménytelen, kilencedik kerületi iparközpontot átszelő Gyáli úton. A legsűrűbb időszakban egyszerre öt autó akart karambolozni nagyjából 10 km/h-s sebességgel.
A rakodók anyja és az óriás csirkesütő
Az áruház bejárata előtt hosszú sort képeztek a beletörődő, türelmetlen és buddhista mestereket idéző nyugalommal megáldott emberek. Az egész a menő klubok filmekben archetipikus bemutatását idézte: ahány ember ment ki, annyi mehetett be. Ennek köszönhetően kint lényegesen nagyobb tömeg volt, mint a termékekkel erősen túlzsúfolt bevásárló térben, ahol olyan területek is akadtak, ahol jóval több volt a kiszolgáló, mint az érdeklődő.
A bejutás nagyjából húsz perc alatt megvolt a csúcsidőben, a fizetésnél viszont találkoztunk olyannal is, aki tömött kocsijával már egy órája csorgott a legközelebbi pénztár felé. A kasszák egyébként szintén a filmekre emlékeztettek, azokra a jelenetekre, amikor a katasztrófa előtt mindenki repülőgépre, hajóra, akármire akar szállni, hogy megússza a közeledő véget.
„Nem érte meg a sorban állás. Már kétszer vissza akartam fordulni, de lebeszéltek a többiek, ha már eddig itt voltam. Nem számítottam rá, hogy ekkora tömeg lesz, hiszen ide alig lehet eljutni, olyan messze van az összes közlekedéstől” – mesélte az egyik távozó vásárló.
A tömeget igazi megpróbáltatásnak csak azzal tették ki, hogy a kézben hordozhatónál nagyobb bútorokat az áruház egyik olyan rakodókapuján adagolták ki, ahol egyébként kamionok állnak meg. Az egész úgy zajlott, mint a rendelőkben: szólították a beteget, mondták, hogy itt az ágy, lehet vinni, és akkor a beteg jött és vitte az ágyat. Jó esetben, ha senki sem cserélt össze semmit. Itt volt, hogy két órát kellett várni. „Möbelix, a jó kurva anyját, azt! Ha ingyen adják legközelebb, akkor sem jövök többet” – fakadt ki egy hölgy, aki órák óta várta áruját. Közben a háttérben az áruház éppen a gyors és könnyed kiszolgálással hirdette magát egy táblán.
A szervezők az érkezőkkel ellentétben sejthették, hogy milyen izgalmakkal jár egy bútrodiszkont megnyitása, valamint mennyi idő átlagosan, mire az első napon kiadogatják az összes konyhabútort és összecsukható ágyat, mert a világ talán legnagyobb grillcsirke-sütőjével készültek az eseményre. A Forma-1-ben megszokott szervízkamionokat idéző óriássütőt ráadásul még azzal a trükkel is feldobták, hogy külön óriáskígyó sorban kellett fizetni és külön anakondában kellett csirkét kérni, de azért így is megdöbbentő embertömeg gyűlt össze délután egy óra körül.
Álakciók és impulzív vásárlás
Az általunk megkérdezett vásárlók azt mondták, a különféle újságokban látott akciókat csak afféle kiindulási alapnak vették, az áruházba érve döntötték el, hogy pontosan miket vesznek.
Ennek eredményeképp a legtöbben ágyneműt vettek, és a nagyobb bútorokat kínáló rész nagyjából pangott az ürességtől, míg a kis mütyüröket felsorakoztató piacrészen túl nagy koncentrációban találkoztunk embertársainkkal.
Az ágynemű volt egyébként a nyitási akció egyik legjobb ajánlata. A nagyjából háromezer forintos ár, ha nem is földbedöngölően alacsony, de elég jónak számít. Emellett most érdemes a Möbelixben vendégtörölközőt és extra csészekészletet vásárolni. Az ilyen jellegű dolgok vannak ugyanis jó áron, de kérdés, hogy egy nagyjából 250 forintos terméknél mennyire éri meg a sorban állást és a szardíniává válást, hogy a Möbelix két hétig 130-ért adja.
A többi árunál nagyjából azt találtuk, mint az Aldinál korábban. A sok akció felirat között elvész a gyermek, vagyis az ember már azt is olcsóbbnak látja, ami igazából nem is az. Ágybetétet a konkurensek is árulnak tízezer forintért, és az emeletes ágy is van pont azért a harmincezer forintért az IKEA-ban, mint amennyiért a Möbelix hirdeti a kicsit diszkontáruházakra emlékeztetően túlzsúfolt boltjában.