Bevetette a Topshop is a divatvilág atombombáját, a celeb-designert. A hétfő este Londonban először a boltokba kerülő kollekcióért közelharc folyt, és órákon belül már az eBayen is árulták a darabokat, az eredeti ár akár duplájáért.

Hihetetlen elszánt nép az angol. A legelvetemültebb fanok hét órát is vártak a Topmodell Oxford Street-i üzlete előtt, hogy az elsők között kaparintsanak meg egy-egy Kate Moss dizájnolta ruhadarabot. Az ezerfős tömeg akkor vetkőzött ki teljesen magából, amikor a kirakatban feltűnt maga a tervező is. A Velvet feljelentője, Tommyboy jelen volt a rendkívüli eseményen, tudósítását - a külföld misztikus világát érzékeltetendő - eredetiben, ékezet nélkül adjuk közre:

"Volt szerencsem eloben latni ofelseget. Az egesz lenyege az volt hogy mar kb egy hete egy fuggonnyel ki volt takarva a kirakat. Tegnap pedig elhuztak es ott allt kate a probababak kozott mozdulatlanul, aztan pedig setalgatott a babak kozott, a tomeg es a fotosok pedig orjongtek, nem kis felfordulast okozva. egy gyonyoru piros estelyi ruha volt rajta es sikerult a 10 centis lenovesetol is megszabadulnia. Kellemes csalodas volt."

A szervezők igyekeztek elejét venni a zsákmányok azonnali továbbértékesítésének, ezért öt darabban maximálták a fejenként hazavihető ruhamennyiséget. Ennek ellenére villámgyorsan megjelentek az eBayen a kollekció darabjai, a bolti árnak néha a kétszereséért. Az árak nem voltak épp barátiak, a tervező piros ruhája például száz fontba került (igaz, ez limitált széria, összesen száz darab készült belőle); így tényleg jelentős árréssel kellett dolgozniuk az újraértékesítőknek, hogy megérje az egész napos várakozást.

Az áruház jól felkészült a rohamra, ígérik, semmi nem fog elfogyni; bár a cég online boltjának a tömeges érdeklődés (ötvenezer látogató) és a vásárlók pusztítása után fel kellett töltenie raktárát.

Celeb-designer alkalmazása nem újkeletű trükk, legutóbb Madonna kollekciója a H&M-nél váltott ki hasonló őrületet, de tervezett már például Stella McCartney is az Adidasnak. Hogy ilyenkor a sztárnak csak a nevét/arcát veszik meg a divatcégek, vagy valóban érdemben hozzájárulnak a ruhák tervezéséhez, nem tudhatjuk. Kate Mosst viszont bírálták azért, mert állítólag túl sok megoldást lesett el más tervezőktől, és kevés volt a saját ötlete. Mindenesetre a Hello Magazine szerint több mint egymilliárd forintot keresett rajta. Hogy megérdemelte-e, döntse el ön.