Nem ma találták ki a sztárok a saját parfümök bevezetését: Audrey Hepburnnek is volt, Elizabeth Taylor is nagy sikert aratott a White Diamonds-szal 1991-ben. Ma egyre több celebritás rukkol elő a saját illatával, amelyektől mi szexibbnek érezhetjük magunkat, ők pedig meggazdagodnak.

A 29 éves modell, Katie Price (aka Jordan), aki két hónapja szülte harmadik gyerekét, azért is büszke a Stunning nevű parfümre, mert ő maga tervezte: "üveg- és csomagolásterveket rajzoltam, képeket válogattam, és főleg, én magam választottam ki az illatot." Jordan valami virágjellegűt és nőieset akart, emellett viszont mégis erőset: van benne jázmin- és mandarinillat is. Price a hypolásból nem hagyta ki a parfümje szexuális hatásait sem: "biztos vagyok benne, hogy amikor a nők magukra fújják a parfümöt, fel fogja izgatni a pasijaikat. Amikor én viselem a Stunningot, Peter [Andre] nem tudja levenni rólam a kezét."

Mi másért is vásárolna az ember celebparfümöt, mert szépnek, elegánsnak, vagy akár feltűnőnek szeretné érezni magát. Kate Moss, aki csúfos szakításával és drogfüggőségével került be a médiába az utóbbi időben, szintén szeretné elhitetni, hogy még ő maga is szexibbnek érzi magát az új, Topshop parfümje segítségével. A parfümöt a francia Coty gyártja, ami 2002-ben hatalmasat szakított Jennifer Lopez Glow nevű parfümjével.

A 33 éves modell, akit nemrégiben kértek fel az angol ruhamárka egyik tervezőjének, mintegy 4 millió dollárt (773 millió forintot) kaszál a parfümüzleten. Állítása szerint régóta tervezte egy parfüm piacra dobását. Moss költőien igyekszik szólni a Topshop parfümről, amit "akkor fújok magamra, amikor frissnek és könnyűnek akarom érezni magam, és ahogy telik a nap, szexibbnek akarom érezni magam." A botrányok között ez az érzés biztosan ráfér, különösen, mert kiderült, ruhakollekcióját éhbérért készítteti a Topshop a mauritiusi vendégmunkásokkal.

A Beckham házaspár is minden terméket megragad, amivel szélesebb körben elhinthetik a nevüket. A nyáron az Egyesült Államokban is piacra dobták saját illatukat, az Intimately Beckhamet. Beverly Hills az első célpont, ahol értékesítik a parfümöt, ami várhatóan 100 millió dolláros bevételt hoz majd nekik a világszerte eladott darabok után. Kaliforniai debütálása után az intim illat az Államok többi részén is elérhető lesz 2008 első felében, Európában pedig már 2006 szeptembere óta kapható.

Victoria Beckham azt mondta az illat bevezetésekor, hogy "miben más ez, mint a többi celebparfüm? Hát attól, hogy egy csomó időt eltöltöttem a részletek ellenőrzésével. Nemcsak azt mondtuk, hogy mivel sztárok vagyunk, csak nyomtassák rá a nevünket az üvegre. Szeretek részt venni az egész folyamatban." A Beckham-brand mániákus terjesztéséről híres Posh Spice azt is tervezi, hogy miután visszatér az újra összeállt Spice Girls turnéról, piacra dobja a saját farmer- és napszemüveg-kollekcióját. Kérdés, hogy az átlagos vásárlók mennyire férnének bele a csontsovány celeb nadrágjaiba.

Christina Aguilera, aki a hivatalosan még mindig nem létező terhességéről áradozik, szintén bevezeti saját parfümét. A kevéssé eredetien csak "Christina Aguilera"-nak elnevezett illat ősszel kerül a boltokba a Hollyscoop szerint. A Procter&Gamble ernyője alatt készülő parfüm a cég számára is az első, hiszen korábban nem gyártottak még celebparfümöt. Az egyik szóvivőjük azt nyilatkozta, hogy "rendkívül fontos nekünk ez az illat, azt szeretnénk, ha a legnagyobb celebparfüm válna belőle. Keményen beruházunk ebbe a projektbe."

A Christina Aguilera keleties, virágos illat, amiben fekete ribizli, pünkösdi rózsa és vaníliaillat keveredik. A PR-szöveg szerint gömbölyded üvegben árulják majd, ami emlékeztet az énekesnő alakjára, és fekete, csipkés díszítés látható rajta. Nem meglepő, ha hamarosan mi is találkozunk az énekesnő fedetlen hátával egy magazinban, hiszen masszív reklámkampányt kezdenek majd a parfüm népszerűsítéséért.

A Mintel kutatócég szerint csupán az Egyesült Királyságban 600 millió font (kb. 15 milliárd forint) bevétel jön be a női parfümökből évente. Az elemzők azt sejtik, hogy a celebparfümök sokasodása ezt a bevételt évi 6 %-kal meg fogja dobni. Jill Hill, egy parfümszakértő elmondta a New Zeland Heraldnak, hogy a "celebparfümök kiterjesztették és elérhetőbbé tették a piacot. A nagy nevek használata egy-egy új parfüm bevezetésére mindig könnyű és gyors módja egy illat pozicionálásának."

Tavaly ráadásul az egyik amerikai rapper, a nevét gyakran változtató Sean Combs (azaz P. Diddy, úgyismint Puff Daddy) férfi parfümje volt a legkeresetteb. A Sean Jean márka Unforgivable illatából többet adtak el, mint bármely más női vagy férfiillatból - talán azért, mert kendőzeltenül szexire sikerült a tévéreklámja. Puffy-t több nő igyekszik kényeztetni szatén leplek között, míg a sztár szigorúan és megbocsátás nélkül néz. Egyébként az Estée Lauder tervezi az Unforgivable Women piacra dobását is idén szeptemberben. Ami lehet, hogy ismét hatalmas siker lesz, bár nem ritka, hogy a celebparfümök hirtelen a süllyesztőben kötnek ki. Jill Hill szerint ezek az illatok "jönnek és mennek. Felragyognak, mint egy csillag, majd szépen elhalványulnak."