„Akciónk a visszavonásig érvényes”- olvasható a Jackpot, Cottonfield kirakatában az új generációs akcióüzenet. A téli szezon végén még az „Óriási akciók” felirat hódított. Idén szokatlanul korán, június közepén kezdett leárazásba néhány ruházati bolt, de főleg a multik és főleg a női részlegen. Az idei versenyt alighanem a Mango nyeri majd, amelyik minden termékét 30 vagy 50 százalékkal adja olcsóbban. Az eddigi leárazásokhoz képest az is meglepő, hogy javarészt az idei ruhákat árusítják olcsóbban, nem pedig trükkösen a tavalyiakat.
A virágos sort összeragad a paprikás atlétával
Leárazás-körképünkben a női ruhákra koncentráltunk leginkább és azokon belül is a színes, mintás blúzokra, topokra, és empire fazonú nyári ruhákra, amelyeket még a szeptemberi hidegfrontig viselhetünk. Szerencsére az üzletekben jegyzeteltünk, utólag a ruhák mintázata és stílusa alapján ugyanis nehéz lenne megkülönböztetni a végigjárt üzletek kínálatát.
A Mango tehát nyerésre áll, üzletei már most úgy festenek, mintha ruházati Armageddon előtt állnánk, pedig a nyár még igazán el sem kezdődött. A Mammutban található üzlet kínálatát térképeztük fel, ahol most sötét ruhák és kabátok nem kaphatók, a színes pólókat, tunikákat, blúzokat, sortokat, szoknyákat egymás mellé halmozták szorosan, egyet kiemelni a tömegből szinte lehetetlen, az Emergency House fénykorát idéző virágos sorthoz (3985 Huf) tehát automatikusan kaphatunk egy paprikamintás atlétát is (3495 Huf), ha nem tudjuk a kettő vállfáját szétválasztani. Az árakat úgy szabták meg, hogy a darabok párosával, vagy négyesével adnak ki kerek végösszeget.
A Volt fesztiválon és Avril Lavigne koncertjén is divatos
A Mammut másik leárazási oázisa az Orsay üzlet, amelyik a szezon könnyű, színes pamutruháit kínálja egységesen 5955 Huf-ért. A kínálat egy-egy, esőerdőben vagy pálmaházban hasznos darabját felpróbálva arra a nehezen feloldható ellentétre döbbentünk rá, hogy a legtöbb ruha L-es méretben kapható, de ezek felvéve leginkább csak táplálkozási zavaros (XS) vásárlóknak állnak jól, az egészségesen telt testrészekből karikatúrát csinál.
A Woodoo üzlet az év több időszakában is kiárusítást tart – és ezt óriási, gyöngyházfényű táblákon jelzi - bár van, amikor az árukészlete kevésbé sikerült darabjaitól próbál így megszabadulni. Most egészen jó darabokat kínálnak féláron, bár nem ígérjük, hogy az anyagok sosem nyúlnak ki, a minták sosem fakulnak meg. Az Avril Lavigne karakterét idéző énekesnővel díszített, kék topot (3990 Huf) azoknak ajánljuk, akik a Volt fesztivál után ellátogatnak az énekesnő budapesti koncertjére, majd néhány nap pihenő után a Balaton Soundra is csak egy topot szeretnének magukkal vinni. Az az apróság, hogy az üzletben állandóan house zene szól, ne tévesszen meg senkit, a ruhák instrumentális közegben is viselhetők.
Trafikosnő-viselet nosztalgiapartira
Mint azt a Tejben-vajban blogunkban megjelent nyári leárazásokról szóló posztunkra érkezett olvasói reakciókból tudjuk, a budapesti leárazás Mekkája a Váci utca. A Fashion Street Benetton üzletének kirakatában a plázák stílusához képest diszkrét felirat jelzi, hogy ebben az időszakban olcsóbban juthatunk hozzá a nyári ruhákhoz. A Benetton üzletben nemcsak a színes, áttetsző tunikákat és empire stílusú ruhák kiárusítása a jellemző, a színes vászonnadrágok és szoknyák árcéduláját is átírták.
A Váci utcai Jackpot és Cottonfield nem lett a leárazáskörútunk kedvenc üzlete, az akciós áru kevés és konzervatív. A kaland kedvéért felpróbáltunk egy apró virágokkal díszített fehér muszlinruhát, amelyről akkor már jól látszott, hogy széles, ejtett vállú, rövidujjú trafikosnő-ruha. Nosztalgiapartikra tökéletes viselet, vastag válltöméssel, és gyöngyös válltűvel visszahozza a nyolcvanas évek hangulatát, anélkül 1977-ig is visszanyúlhatunk, amikor a Nők a pult mögött című remek, csehszlovák sorozat készült.
A Váci utcai Promod kasszája előtt tömött sorok kígyóznak napok óta, a leárazás az árukészlet nagy részére vonatkozik. A karácsonyi kaotikus állapotokat idéző mozgás ellenére az eladónők láthatóan urai a helyzetnek, idegrendszerük irigylésreméltó. A multicég vihetné a zászlót az újrahasznosítók előtt, egyes ingeinek a mintázata ugyanis erősen emlékeztetett bennünket azokra a vidám függönyökre, amelyeket gyerekszobák ablakán láttunk nagyon régen. Ahogyan a Mango, a Promod is a virágmintás ruhákban erős ezen a nyáron, és a vásárlók számát látva elképzelhető, hogy az idei nyári fesztiválok erősen hasonlítanak majd a New York-i Central Park képére, amikor a Hair tömegjeleneteit forgatták ott.