Gallusz Nikolett Kylie-dallal köszöntötte volna a spanyol Tous ékszermárka első hazai üzletének megnyitása alkalmából érkezett vendégeket, de mint arra delphoi modorban utalt, Kylie inkább maga szereti énekelni a dalait. Ő azonban nem volt jelen Budapesten. A spanyol ékszermárka viszont megérkezett Magyarországra, és a nyomában ledőlt egy büszke jégszobor.

„Mindig készen állok arra, hogy kapjak valakitől egy szép ékszert”- fogalmazott sejtelmesen Gallusz Nikolett a Tous ékszerbemutató háziasszonya, amikor arról kérdeztük, kitől, milyen alkalomra kapott legutoljára ékszert. A beszélgetés alkalmával az a benyomásunk alakult ki, hogy a színésznő egyik előző életét a mükénéi korban élte, és nagy valószínűséggel a delphoi jósda egyik különleges tehetségű titánleánya volt. Gallusz Nikolett utalt rá, hogy hosszú kapcsolatai után kapott már ékszert ajándékba, de azokat nem viseli.

Tous és az aranymaci története

A Tous ékszerészetert 1920-ban alapították, de ismertté a hatvanas évek közepétől kezdve vált, amikor is Salvados és Rosa Oriol Tous, mint a spanyol stílus egyik képviseletét elterjesztették széles körben. 2006-ban az ékszermárkát Európa 500 legsikeresebb cége közé választották, a forgalmuk tavaly elérte a 325 millió eurót. Az ékszermárka legtöbbet visszatérő motívuma az aranyból készült Tous maci, amelyet a cégvezető felesége, Rosa Oriol Tous tervezett 1965-ben. A figurát az asszony gyerekkori, kedvenc játéka ihlette. A figurát a márka képviselői kabalának tartják, ez indította el ugyanis az ékszerészet nemzetközi terjeszkedését. A márka első hazai üzlete a luxusgettóban, az Andrássy úton nyílt meg.

Kylie maga szereti énekelni a dalait

Nézegessen aranymacikat!

De több szó ne is essék Görögországról, az esemény, amiért a divatszakma néhány képviselője és elenyésző számú híresség összegyűlt a Corinthia Hotelben, a spanyol Tous első hazai üzletének a nyitása alkalmából rendezett sajtóesemény. Az újságírókat azzal a csodás hírrel csalogatták a helyszínre, hogy az est folyamán a vendégek közt kisorsolnak egy 740 ezer forint értékű ékszert sorsolnak ki, jelesül egy a cég kvázi védjegyé vált aranymaci medált. A nyereményt a spanyol nagykövetség egyik munkatársa vihette haza.

A est háziasszonya a meghívó szerint énekelt volna a vendégeknek – ezt úgy fogalmazták meg, hogy az ékszerek mellett Gallusz Nikolett énekhangjában gyönyörködhetünk – de ez sajnos elmaradt. Amikor erről kérdeztük a színésznőt, ugyancsak többféleképp értelmezhető választ adott. „Talán pont azért nem kívánták végül tőlem, hogy énekeljek, mert Kylie Minogue a márka arca. Először az volt az elképzelés, hogy énekeljek Kylie dalt, de Kylie most koncertet ad Ausztráliában, és azt mondta, hogy mivel ő a márka arca, szeretné ő énekelni a dalait. Ezért eltekintettünk a produkciótól.”

Nem hajtották fel a celeb-szubkultúrát

Szerintünk ez az utóbbi idők legjobb klipje Kylie Minogue dalához

A meghívóban szereplő „hagyományos spanyol fogadás” fogalma is talányos volt, mert amint tapasztaltuk, az itthon is megszokott rend szerint a pincérek falatkákkal kínálták a vendégeket. A felszolgált spanyol borokra nem volna szerencsés kitérnünk, igyekszünk nem általánosítani az ország borkínálatára az itt kínált italokból. Jó ötlet volt, hogy a megszokott divatbemutatók helyett a márka ékszereit viselő modellek a vendégek közt sétáltak, és így mutatták be a sokszínű, a velencei Nádas diszkótól a Cannes-i Filmfesztiválokig viselhető választékot. A bemutató alatt Kylie Minogue dalai szóltak, egy egész albumnyi felvételt meghallgathattunk.

A luxusmárkák sajtóeseményei esetében megszokott, hogy nem szervezik meg a teljes hazai celeb-szubkultúra jelenlétét, hogy az esemény hírét ne a valóságshow-k legkiválóbbjai vigyék, ezúttal is csak néhány ismert arc jött el. A notórius szépségverseny-látogató Danny Blue illuzionista Budaházi Nóra modell és szépségversenyzővel érkezet, a notórius divatesemény-látogató Erdőhegyi Brigitta egyedül. „Meg kell mondjam, a szervezetemben nem megy fel az adrenalinszint, ha ékszerekre gondolok, de mint szép tárgyak, érdekelnek. Ha nagy méretű ékszerben gondolkozom, abból csak egyet veszek fel, mert az úgyis kellőképpen karakteres. Nem vágyom egyébként arra, hogy minél több ékszerem legyen, a kedvenc darabom a szüleimtől kapott gyöngyfülbevaló.”- mondta az énekesnő.

Kylie Minogue, az édes

A Tous arca 2010-ig Kylie Minogue, akinek fotóival 36 országban népszerűsítik a cég ékszereit. Az énekesnőt azután kezdték el komolyabban venni a divatszakmában, hogy legyőzte az emlőrákot, és visszatérve a popszakmába, a karrierje merészebben kezdett felfelé ívelni. Idén az ausztrál Kylie Minogue a Brit Birodalom Rendjének tagja lett, az elismerést a Buckingham Palotában Károly hercegtől vette át. Tavaly az 5000 homoszexuális férfi és nő megkérdezésével lezajlott Onepoll.com kutatása szerint minden idők legnépszerűbb híressége lett. A Toust vezető Rosa Oriol Tous így indokolta Kyle Minogue kiválasztását: "Kylie friss, dinamikus és édes."

A gazdagok kedvelik a nagy méretű ékszereket

A Pomellato eseményein folytatott beszélgetésekből tudjuk, aki gazdag és nagy az önbizalma, ismét előnyben részesíti a nagy méretű ékszereket, azok már nem köthetők a nepperkultúrához, hanem ismét az elegancia jelképei. Visszatérve a eseményre, az egyszer megismételt divatbemutató után a színpadon egy rövid flamenco-műsor volt látható, amelyet magyar táncos adott elő. Mint utána elmondta, a flamenco a szenvedély tánca. Ekkor már érezhető volt, hogy hamarosan itt a tombola ideje, és amint elhangzott az értékes ékszer új tulajdonosának neve, a vendégek egy része kis idő múlva távozott, és a hotel lépcsőjére csöpögött egy valamikor büszke, később megfáradt jégszobor.