A divatot már kiveséztük, ezért ezúttal a fodrász-, a smink- és a parfümipar egy-egy képvislőjéhez fordultunk trendelőrejelzésért. "Az úgynevezett bob és kleopátra" - válaszolta a Microphone Hair stúdió részéről Istu arra a kérdésünkre, milyen lesz 2008 hajdivatja. A kleopátra stílust 18 feletti olvasóinknak nem kell külön bemutatni, bizonyára emlékeznek még rá. A bob a hatvanas években dívó gombahajat jelenti, amit bubiként is emlegetnek.
A természetes a divat
Szerencsére - illetve a testüket, szemöldöküket, hajzatukat mesterségesen át-és átdolgozó magyar hölgyek egy részének szerencsétlenségére - idén szinte minden területen a természetesség a divat, így tetszelgés céljából érdemes lesz a hidrogénszínű frizurákat valami természetesebbre cserélni.
A szakértő szerint a hosszú hajban valószínűleg megmaradnak a lágy átmenetek, illetve továbbra is divatos lesz az enyhén hullámos haj. Erőltetetten tépett frizurát azonban a világért se csináltasson magának senki, mivel az már nagyon idejétmúlt.
Twiggy, indie és Bros
Nőknél várhatóan ismét visszatér a rövid haj (szintén hatvanas évek hatás, Twiggy és társai). Fiúknál a gomba mellett az indie-s zenei irányzat hívei által preferált fazon szárnyal, a hátsó hosszú rész rövidülni fog, akár egészen a felnyírtig. De mint megtudtuk, akár a nyolcvanas évek klasszikus - például a Bros tagjait idéző - férfi frizurái dominálnak majd.
Igazodjon saját magunkhoz
Jónás Kata sminkmester is óvatosan prognosztizál saját szakterületén. "Én nem előrejelzéseket, inkább megfigyeléseket szeretnék tenni" - mondja. Szerinte sminkben inkább azt érdemes alkalmazni, amiről már bebizonyosodott, hogy jól áll nekünk, és az aktuális divatból csak azt kell átemelni, ami stílusunkhoz illik. Annyi mindenesetre előre látható, hogy idén a nagyon nőies, elegáns arc lesz tetszetős. Rúzsok közül a természetesebb színű mattok mellett a sötét pirosat és sötét bordót érdemes már most beszerezni.
Tilos a szájkontúr
Jónás Kata szerint a rúzshasználat ugyan visszatér, a legnagyobb melléfogás viszont, ha azt szájkontúrral egészítjük ki: "Fontos aranyszabály, hogy ha mindenképp ragaszkodunk a körbekontúrhoz, utána a teljes szájat satírozzuk be ceruzával, majd ecset segítségével dolgozzuk össze. Erre jöjjön egy selymes fényű rúzs." Szigorúan tilos az a fajta kontúrozás, amikor külön életet él a kontúr a száj körül, mivel ápolatlan, közönséges benyomást kelt.
Elegáns és letisztult
"Rúzsok terén a brilliantos szájfénytől tartózkodnék, mint ahogy a túzottan vizesen csillogó megoldásoktól is. Maradhatnak a nagyon finom vizes alapú, áttetsző, elegánsabb rúzsok, mehet mindenféle szín, a lényeg, hogy ne legyen túlzott a ragyogása. Idén elegánsabb, letisztultabb vonal lesz divatos" - véli a sminkmester.
Az arc valamennyi pontján a szofisztikált megoldásokat javasolja, szerinte a szemfény színezésben is a precízen kidolgozott matt lesz a fő vonal. Úgy tűnik, nemsokára visszatérünk a matt színek használatához.
Ami a bőrhöz legjobban illik
Zólyomi Zsolt parfümszakértőt az illattrendekről faggattuk. Mint kiderült, a divathoz hasonlóan ebben az iparágban is kb. másfél évre előre dolgoznak.
A téma ismerője itt is a személyre szabottságot hangsúlyozza: "A parfüm nagyon intim, nagyon személyes műfaj, minden attól függ, hogy jelenik meg a bőrödön. Legjobb, ha elfelejted, hogy milyen üvegben, milyen fenékkel akarják neked eladni, mindenkinek azt kell kitapasztalni, ami a bőréhez legjobban illik" - véli a parfümőr.
Illatozzon mint egy sütemény vagy vattacukor
Általánosságok azért itt is vannak: jelenleg a gurmand illatirány a trend: egy kompozíciót egy-egy egzotikus fűszer vagy ételaroma köré építenek fel. Másik tendencia, hogy férfi illatok mennek át nőiesbe és vice versa. Mint megtudtuk, olyan alapanyagokat raknak férfi illatokba - például az írisz a Diornál -, amihez tíz éve nem mertek volna nyúlni.
Nincs tehát tilos illat, annyi azonban elmondható, hogy jelenleg a virágos mezők csokrainak illatai nem annyira mennek, kevésbé vásárolnak az emberek például citruskompozóciót. Nagy reneszánsza van ugyanakkor az egyetlen virág - például mimóza - köré felépített illatoknak. Ami pedig kimondottan menő, az a nagyon intenzív, édeskés illat (tuttifrutti, gyümölcskoktélok vagy vattacukor). "Egyre agresszívabbak és szexisebbek ezek az illatok, ami nem feltétlen célravezető" - véli a szakértő.
Az örök klasszikus és a költségkímélő celebparfümök
És persze ott a földkerekség örök nagy klasszikusa, a Chanel No° 5, amit ügyes marketingesek évtizedeken át a topon tartanak, és 1921-es születése óta csak nagyon óvatosan, apránként változtatják. Na és természetesen nagy divatja van a celebek nevével fémjelzett parfümöknek is. Mint megtudjuk, ennek pedig az oka az, hogy az ismert arcok előtérbe helyezésével töredékére csökkennek a marketingköltségek.