Szupermodellek szenvedélye címmel kiadványt jelentet meg az amerikai Victoria’s Secret luxusfehérnemű márka, amelynek bemutatója, a New York-i Herald’s Square-en található márkaüzletben lesz augusztus 26.-án 9 órakor, ha olvasóink közül valaki meglátogatná. Az esemény főszereplői a kiadvány két Victoria’s Secret Angelje, a brazil Adriana Lima és a holland Doutzen Kroes, akiknek pályájára még később visszatérünk.
A feleségének tervezte
Victoria’s Secret márkát a tragikus sorsú Roy Raymond alapította 1977-ben az Egyesült Államokban, akinek feltett szándéka volt, hogy a feleségére számára szép fehérneműt készíttessen, látva, hogy az üzletekben kapható darabok nem igazán csinosak és nem tűnnek kényelmesnek. A márka a kilencvenes évekre a világ egyik legismertebb fehérnemű brandje lett, a világ számos országában kapható, Magyarországon csak a designer outletekben.
Eva Mendes és Rihanna a legszexisebb a VS szerint
Mint oly sok magazin, és női alsóneműgyár, a Victoria’s Secret munkatásai is összeállítják saját ízlésük alapján a világ legszexisebb nőinek listáját minden évben. A cég szóvivője, Monica Mitro szerint a 2008-as lista sem csupán a celebnők felszíni felépítése alapján állt össze, olyan szempontokat tartottak még szem előtt, mint a személyiségből áradó szenvedély, a humor és a figyelemfelkeltés képessége. Eszerint Eva Mendes a legszexisebb színésznő, az énekesnők kategóriájában Rihanna a legjobb, a legszexisebb stílusú nő Scarlett Johansson, a legszexisebb anyuka pedig valamely misztikus okból Victoria Beckham lett.
Éterien szépek, tele szárnyakkal
A cég reklámkampányai valószínűleg szándékosan az etológiából is ismert szupernormális ingerekre hatnak, a fehérneműt reklámozó modelleknek éterien szépek, és szigorúan a legfelkapottabb modellek köréből valók, ezt tetézve a divatbemutatókon manierista módon elnagyolt szárnyakat és fejdíszeket viselnek, a show-k világítástechnika a tűzijátékokkal vetekedik, minden VS-divatbemutató csillogása túllép a giccs határain, egyszerre lenyűgöző és abszurd. A glamour maximalizálása érdekében a márka hagyományosan évente elkészíti a gyémánt Fantasy Brát, amelynek értéke megközelítőleg 6 és félmillió dollár (1,15 milliárd forint). A szezonális divatshow-kat a divatszakma sok képviselője úgy várja, mint a karácsonyt, és a résztvevő modellek pedig úgy tekintenek az eseményre, mint a szakmájuk egyik legfontosabb állomására.
„Amikor a családom megtudta, hogy kiválasztottak, örömükben mind körbeugrálták a házat”- mesélte mediterrán virtusú családjáról egy interjújában Tyra Banks, aki 1998-tól kezdve hét éven át szerepelt a márka divatbemutatóin. A legtöbbet látott VS-modellek egyébként Heidi Klum, Laetitia Casta, Daniela Pestova, Stephanie Seymour, Karen Mulder, az új generáció jeles képviselői Allesandra Ambrosio, Miranda Kerr, Karolina Kurkova, és persze Gisele Bundchen. A Victoria’s Secret angyalai egyébként fehérnemű nélkül is azonosíthatók a márkával. Néhány évvel ezelőtt Patrick Demarcelier divatfotós készített aktot a Vanity Fair számára a márka jellegzetes arcainak a szerepeltetésével.
Adriana Lima legyőzte a fóbiáját
A Szupermodellek Szenvedélye című kiadványba két különböző karakterű modellt kértek fel, hogy szerepeljenek az exkluzív fotósorozatban. A brazil származású Adriana Lima szociális munkás szülők gyereke, aki a világ negyedik legkeresettebb topmodellje lett, a Forbes magazin idei összeállítása szerint 2007-ben mintegy 7 millió dollárral sikerült gyarapítania a konyhapénzét (a legjobban kereső modell egyébként Gisele Bundchen, aki 35 millió dollárral alapozta meg nyugdíjaséveit, és még talán a következő életét is). Az 1981-es születésű Lima gyerekkorában rettegett a vakuktól, és ha az objektív épp rá irányult, azt traumakánt élte meg. Mára láthatóan végleg megszabadult a fóbiájától. Modellpályája tizenhárom éves korában indult, amikor egy brazil bevásárlóközpontban a Ford modellügynökség bookere leszólította. Modellkedni New Yorkban kezdett, és habár a Vogue és a Harper’s Bazaar címlapjára is sikerült felküzdenie magát hamar, a pályája csúcsának a Victoria’s Secret megkeresését tartja, és a másodiknak azt, hogy szerepelt a 2005-ös Pirelli naptárban.
Doutzen Kroes még a Time címlapján is szerepelt
Doutzen Kroes a Forbes-lista alapján tavaly összesen 6 millió dollárt keresett, és ezzel a világ ötödik legsikeresebb modellje. Az 1985-es születésű holland modell célirányosan készült a divatszakmába, miután leérettségizett, a családi mosolyalbumának néhány képét elküldte egy amszterdami modellügynökséghez. A karrierje hamar beindult, nemcsak divatlapok, de még a Time magazin címlapján is szerepelt. A legismertebb világkampányai közé tartozik a Gucci, Escada, Dolce&Gabbana megkeresése. 2005-ben a Vogue nemzetközi olvasói az év modelljének választották, majd három éves szerződést kötött vele a L’Oreál, azóta a drogériák molinóin is rendszeresen láthatjuk. A Victoria’s Secret megkeresésén kívül a modellek másik kedvenc presztízsfeladatában, a Pirelli naptár fotózásán is részt vehetett, az idei kiadványban szerepel.