Az égvilágon semmi apropónk nincs arra, hogy George Michaelt pont most elővegyük, de akkor is elővesszük, és azért pont a Randiblogban, mert a Wham! egykori frontembere egy olyan énekes, aki nemcsak lehengerlő tehetséggel csinál(t) zenét, hanem elég brutálisan őszintén mesél el dolgokat a dalaiban saját magáról – a címben említett félelem csak példa a sok közül.
A hab a tortán pedig az, hogy az énekes magánéletében akkora szerelmi drámák voltak, hogy így egymás mellé téve őket egy elég kemény melodrámasorozat bontakozik ki az egészből, talán érdekes lesz így áttekinteni George Michael életművéből a szerelmes dalokat. Szóval jöjjön 7 zseniális popdal George Michaeltől mindenféle szerelemi drámákról, és velük együtt a 7 élethelyzet, ami inspirálta őket.
1. Careless Whisper
Ezzel az agyonjátszott 1984-es gigaslágerrel kell kezdenünk, amit a nagyközönség valószínűleg csak egy szomorú szerelemes dalként könyvelt el, pedig ennél konkrétabb történet van ebben a dalban. George Michael arról írta ezt a számot, hogy szerelmes egy lányba, de becsúszott egy félrelépés. A dalban a lányhoz könyörög, hogy megbánta, és tudja, hogy rosszul tette, kéri a csajt, hogy bocsásson meg neki, bűnösnek, de persze annak esze ágában sincs kitartani a hűtlenkedő mellett.
A számot George Michael mindössze 18 évesen írta Wham!-es partnerével, Andrew Ridgeley-vel közösen, de később azt nyilatkozta, hogy szerinte nem túl jó a dalszöveg, és igazából ez az eset nem is volt jelentős az érzelmi életében. Viszont ami ezután következett...
2. A Different Corner
Időrendi sorrendben haladva a következő kiválasztott szám az A Different Corner, 1986-ból. Önmagában bizonyítja, hogy George Michael minden idők egyik legnagyobb zsenije a popbizniszben, hogy egy ilyen gyönyörű dallamot ilyen minimális hangszereléssel el tudott vinni a slágerlisták csúcsára, de nézzük, pontosabban miről is szól ez a szám.
A cím arra utal, hogy a véletlen műve volt, hogy összefutott valakivel, akibe halálosan szerelmes lett („ha egy másik sarkon fordulok be, soha nem találkozunk”), de szerelme nem talál viszonzásra. Pontosan ezért George Michael meg se merte vallani az illetőnek, hogy mit érez, így vált ez a szám annak idején himnuszává minden olyan srácnak, aki imádott egy gyönyörű nőt, de nem mert közeledni, mert félt a visszautasítástól.
Aztán eltelt egy bő évtized, és a '90-es évek végén kiderült, hogy egyáltalán nem olyan biztos, hogy itt nőről van szó, sőt, valószínűbb, hogy nem, hiszen George Michael egyébként miért énekelné azt, hogy mennyire retteg ettől a szerelemtől. Főleg az utolsó versszak sejteti azt, hogy itt arról van szó, hogy George Michael életében először egy férfiba lett szerelmes, de megretten ennek a felismerésnek a következményeitől, és tudja, hogy a kapcsolatot sose merné felvállalni, hiába érzi azt, hogy ez élete szerelme. „Vissza kéne térnem abba az időbe, amikor magányos voltam és semmit sem értettem – ha tehetném, esküszöm, visszatérnék.”
3. One More Try
Ez az 1988-as szám sokban hasonlít az A Different Cornerre, nagy különbség viszont, hogy ez még nagyobb siker volt annak idején Amerikában. Itt megint egy viszonzatlan szerelemről van szó, és a férfi nem tudja, belemenjen-e a kapcsolatba, mert tart attól, hogy ez a románc is rosszul fog elsülni, mint az összes eddigi. Ezúttal azonban a korábbitól eltérő a végkövetkeztetés, amint arra a szám címe is utal: a sok tépelődésnek ugyanis most az a vége, hogy még egy utolsó próbát mégiscsak megér ez a kapcsolat.
4. Cowboys and Angels
A Listen Without Prejudice című 1991-es albumról ez volt sajnos a legkevésbé sikeres sláger, még rendes klip se készült hozzá, ami már csak azért is kár, mert sok rajongónak nagy kedvence a mai napig. A Cowboys and Angels valami iszonyatosan homályosan beszél valami hihetetlenül nagy drámáról, de annak idején nem volt egyszerű kisliabizálni a szövegből, hogy miről.
Hogy egészen pontosan mi is van itt a háttérben, azt jóval később maga George Michael mesélte el. Ez a dal arról szól, amikor egy biszexuális szerelmi háromszögbe bonyolódott egy nővel és egy férfival. „Nem te vagy a hibás, mindig ez a vége”, mondja George Michael a nőnek a csak szexre alapuló kapcsolatokról. A szexkaland ugyanis azért végződött szakítással, mert George Michael szerelmes lett a férfiba, a nő meg George Michaelbe. Hát végülis nem olyan nagy csoda, hogy egy ilyen témájú szám nem lett világsláger, azért ez így a nagyközönség zömének tényleg túl merész.
5. Jesus to a Child
A Jesus to a Child volt 1996-ban az utolsó olyan George Michael-ballada, ami rendesen világsláger lett. Ekkor már nem sok volt hátra az énekes coming outjáig, de a szám megjelenesekor még nem lehetett tudni, hogy egészen konkrétan kiről szól ez a dal, de később az énekes már a koncerteken is az ő emlékének ajánlotta a Jesus to a Childot.
Bizonyos Anselmo Feleppáról van szó, aki George Michael nagy szerelme volt. A brazil férfival 1991-ben jöttek össze, de mindössze két évvel később Feleppa elhunyt AIDS-ben. A szám pontosan erről szól: hogy a boldogságnak ilyen hamar ilyen tragikus vége kellett, hogy legyen. Már csak a boldog emlékek térnek vissza időről időre. „De mégis azt mondom, hogy ha az ember egyszer megtalálta a szerelmet, ha rájön, hogy az tényleg létezik, akkor a tovatűnt szerető el fog jönni hozzá a hűvös éjszakákon.” Ah.
6. Spinning the Wheel
Ez a szám is az 1996-os, Older című albumon van, és csak merjük remélni, hogy ez viszont nem Anselmo Feleppáról szól. „Reggel 6 óra, és még nem jöttél haza – ez azért elég fura”, énekli ebben a dalban George Michael valakinek, akivel nyilván kapcsolatban van, és akiről azt sejti, hogy valószínűleg megcsalja. Van egy olyan sor is a szövegben, hogy „előbb-utóbb hazahozol nekem valamit”, és nem ez az egyetlen utalás arra, hogy a másik nemcsak a saját életével játszik, hanem partneréével is, a klip is egy revolverrel kezdődik, amit éppen egy menet orosz ruletthez készít elő valaki. Elég kézenfekvő az az értelmezés, hogy itt arról lehet szó, hogy George Michael retteg, hogy hűtlenkedő partnerétől elkapja az AIDS-t. Szerencsére kilépett a kapcsolatból, mielőtt erre sor került volna.
7. This Is Not Real Love
És hogy a kétezres évekből is legyen itt egy szám, íme a végére egy kevésbé sikeres dal 2006-ból, ami viszont sokkal konkrétabb, mint a korábbi slágerek – talán pont ezért nem lett annyira népszerű. Ez a szám gyakorlatilag egy párbeszéd, amiben a nő szerepét a Sugababesből ismert Mutya Buena énekli. A felállás az, hogy a férfi és a nő benne vannak egy kapcsolatban, ami már régóta nem működik (ha működött egyáltalán valaha is), és bár sokáig fenntartották a látszatot, itt az ideje véget vetni az egész színjátéknak, hiszen hazudtak egymásnak és a világnak is.
Nyilván arról van szó, hogy a férfi rádöbben, hogy homoszexuális, és bár a maga módján továbbra is szereti a nőt, muszáj továbblépnie, akkor is, ha ezzel tönkreteszi a lány életét. „Gyűlölöm azt, amivé lettem, de akkor is elhagylak.” Rengeteg pár volt már a világtörténelemben, aki átment hasonlón, és simán lehet, hogy George Michael életében is volt egyszer egy ilyen jelenet, de ha volt is, biztos, hogy nem 2006-ban, hanem jóval korábban.