A héten már volt szó kanos kamaszokról és lelkes középkorú asszonyokról, így most tudomány helyett, felüdülésként jöjjön egy kis szexizmus. Emlékeznek még a Zalabaromfi Zrt. tavalyi plakátjára, amin egy félmeztelen csaj virított a csirke részeire szabdalva? A reklám kivágta a biztosítékot a Magyar Reklámszövetség reklámetikai bizottságánál és az Önszabályozó Reklámtestületnél, mivel a női testet tárgyként, megvehető húsként kezelte. A plakátot betiltották.

Nem sokkal később a divatvilág szexista hirdetéseivel foglalkoztunk, majd írtunk egy alapos áttekintést a csöcsös reklámok jövőjéről. A cikk alapja az volt, hogy Európai Parlament Nőjogi és Esélyegyenlőségi Bizottsága sérelmezte, hogy a nőket megalázó helyzetekben ábrázolják, és indíványozta az ilyen reklámok betiltását. Ezek után jutottunk el a Blog of Hilarity-re, ahol megtudtuk, hogy volt idő, amikor a reklámipar tényleg tiszteletlenül bánt a nőkkel. Hogy mennyire, azt nézze meg a képeken.

 

Nézzen szexizmust!