Rengeteg jele van annak, ha egy kapcsolat már nem az igazi. Olyasmikből lehet arra következtetni, hogy közel a vég, hogy elmaradoznak a boldog együttlétek, másra gondol a férj és a feleség szex közben, ha még csinálják egyáltalán, elmaradnak a becéző szavak, vallomások, stb. Úgy tűnik azonban, vannak egyéb jelek is, amelyek ráadásul megbízhatóbbak is. Ami kicsit aggasztó, az az, hogy ezeket a jeleket a bankkártya-cégek észlelik.

A hír akkor kezdett el terjedni, amikor Marissa Mayer, a Google egyik elnökhelyettese riportot adott Charlie Rose amerikai újságíró műsorában keresőcéges karrierje kezdetének közelgő tizedik évfordulója alkalmából. Az interjút itt meg lehet nézni és el is lehet olvasni, jó hosszú. A számunkra érdekes rész az, amikor arra terelődik a szó, hogy micsoda hatalom van a Google kezében abból adódóan, hogy a keresések kapcsán rengeteg személyes adat áll rendelkezésükre felhasználóikról.

Erre Marissa Mayer azzal válaszolt, hogy ilyen adatokkal nemcsak ők rendelkeznek, hanem az internetes szolgáltatók, a telefontársaságok és a bankkártya-cégek is. Az utóbbiak szerinte - és itt egy cikkre hivatkozik - két évre előre tudják az emberről, ráadásul 98%-os bizonyossággal, ha el fog válni. Mindezt pusztán abból ki tudják következtetni, hogy mit, mikor, hol és mennyiért vásárolunk. Az adat azért fontos a számukra, mert a válófélben levő ügyfelek magasabb kockázatot jelentenek hitelnyújtás szempontjából. Az interjúban felmerült erre, hogy a legtöbb ember két évre előre maga sem tudja, hogy el fog válni - ha a bankkártya-cégek ezt mégis előre tudják már róla, nem kéne figyelmeztetniük valahogy az ügyfelet? A kérdésre persze még a Google elnökhelyettese sem tudja a választ, én mindenesetre nem szeretném, ha a bankom egyszer csak életviteli tanácsokkal állna elő. Még akkor se, ha 98% az esélye, hogy igazuk van.