Ezt maga Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) feje mondta az Indexen november 21-én megjelent interjúban. Mi pedig rácuppantunk az elejtett mondatra, és írtunk egy e-mailt a BKK-nak. A beruházás részleteiről érdeklődtünk annak tükrében, hogy a Fehérvári nemrég bekerült blogunk katasztrofális fővárosi utakat listázó cikkébe.
Első ütem
A BKK válasza szerint a Fehérvári két ütemben újul majd meg, a külvárosi szakasszal kezdenek, a Csurgói út és a Lecke utca közti szakaszt építik újjá először. Az elöregedett úttestet az alapokig szétkapják majd és teljesen újjáépítik a Csurgói és a Hengermalom utak között, a parkolósávnak viszont csak a felső, ún. kopórétegét cserélik le. Ami fontos még, hogy az egyre több kerékpáros által használt Fehérvári is megkapja a maga kerékpársávjait (a párhuzamos Szerémi úton amúgy van kerékpárút, a Tétényin pedig piktogramok jelölik ki a bringások útvonalait).
Megújulnak majd a járdák és a zöldfelületek is. Aki ismeri a környéket, jogosan kérdezheti, mi lesz a Csurgói és a Kondorosi út közötti rossz útszakasszal? Itt totális átépítés lesz, megszűnik a villamosok csonkavágánya az Albertfalva kitérő megállónál, új peron épül, persze felújítják az utat (bár ez még csak tervezés alatt áll), új kanyarodósáv épül és a Csurgói út kereszteződésébe jelzőlámpát telepítenek. Ezen kívül a Fehérvári összes villamosperonját átépítik, mivel jönnek az új, alacsonypadlós CAF-villamosok, amiknek magasított peron kell majd.
Második ütem
Ha ezek a nagy munkálatok kész lesznek, jöhet a belvároshoz közelebbi, azaz a Lecke utca és a Bocskai út közötti szakasz (bár a Bocskai és a Hamzsabégi utak között a 4-es metróhoz kapcsolódóan már felújították a teljes utat háztól házig). Ezen a szakaszon ugyanúgy lesz parkoló- és kerékpársáv. Végre megoldják az Ulászló utcai káoszt, a kereszteződés is jelzőlámpát kap. A Hauszmann Alajos utcánál a kifelé vezető oldalon kanyarodósáv is épül, és persze ezen a szakaszon is megújulnak a járdák és a zöldfelületek. A második ütemet 2016-ban építik meg.