Mivel egyre több olyan forgalomszámlálási adat jön, ami az eddig is súlyosnak mondott budaörsi közlekedés még fokozottabb ellehetetlenülésére utal, a budaörsi önkormányzat elérkezettnek látta az időt a bevatkozásra – tudta meg a Velvet. A városban már komolyan pörög a szóbeszéd arról, hogy a belső részeken, elsődlegesen a Templom tér (a város kvázi főtere) környékén beindul a fizetős parkolás. A szóbeszédnek stabil alapja van, egy 2014. decemberi határozati előterjesztés

Eszerint a 2011-re kidolgozott parkolási rendelet azt tartalmazta, hogy a város ugyan nem vezeti be a fizetős parkolást, de egyes zónákban időkorláthoz köti az autósok várakozását. A tervezet szerint munkanapokon 8-12 óra között kellene figyelni arra, hogy ne parkoljunk sokáig a belvárosban (fizetni ekkor sem kéne). Két óra parkolás után jönnének a közterület-felügyelők és büntetnének. Időmérő tárcsát is be kéne szerezni a polgármesteri hivatalban vagy ahol épp tudunk.

Ami fontos: a korlátozott parkolást 2015. május 1-től vezetnék be.

Persze lennének csoportok, akiket felmentenek ez alól: aki a kérdéses területen lakik, ott üzlete van, továbbá orvos vagy egészségügyi dolgozó (ez számít, a belvárosban van a nagy egészségügyi központ). A korlátozás területe a Szabadság utat érintené faltól falig, a Kisfaludy utcától a Templom térig, valamint a Templom tér teljes, autók által használható területét (ld. a térképen).

Az előző részekből

2015 elején bevezették a mindenkit váratlanul ért útdíjat, ami ellen Budaörs tiltakozott a leghangosabban. Wittinghoff Tamás polgármester médiasztár lett főleg azután, hogy felmondta az M1/M7 bevezetők világításának fizetését a város.

Önkormányzati forrásunk elmondta, az egész rendelettel kapcsolatban még sok a kérdőjel. Február végén várható testületi ülés, akkor majd kiderül, mekkora területen is fogják bevezetni a parkolást, az útdíj miatt még nőhet is ez a terület. Ennek okát forrásunk is abban látja, hogy sok környező településről járnak úgy be Budapestre, hogy mintegy P+R parkolónak használják a budaörsi 1-es főutat (azaz a Szabadság utat, a Templom teret és a Budapesti utat), így a helyiek alig találnak helyet napközben. Emiatt már régóta terítéken volt egy szigorúbb parkolási rendelet, de ezt a közben képbe került útdíj, azaz a fizetőssé tett M1/M7 is aktuálissá tette.

A Budaörsi Napló azt írja, a decemberi ülésen felmerült, hogyha a kormány bevezeti az útdíjat (bevezette azóta), akkor hozzák előbbre a korlátozott parkolás bevezetését május 1-ről, illetve egészen 16 óráig terjesszék ki ezt. Volt olyan képviselő, aki a város keleti részére is kiterjesztette volna ezt, mivel itt van a lakótelep, egy irodanegyed és a bevásárlóközpontok egy része is. Döntés tehát februárban, Budaörs addig fulladozik tovább a szmogban.

Frissítés: Wittinghoff Tamás polgármester elmondta a Velvetnek, hogy a szándék az amúgy már elfogadott parkolási változások minél előbb történő hatályba léptetése. Szerinte fontos dolog, hogy „értsék a budaörsiek, hogy nem velük akarunk kitolni", épp ezért nem vezették be a fizetős parkolást, mert az komoly ellenállást váltott volna ki. Budaörs egyébként komoly kötöttpályás kapcsolatban, egy új elővárosi vasútban is gondolkozik, de ehhez a környező települések összefogására, EU-s és kormányzati támogatásra is szükség lenne. Mindenesetre a parkolás szabályozása sem fogja megoldani szerinte az útdíjjal a városra szabadított autók problémáját.