• Címlap
  • slash Magasélet
  • slash Celeb
  • slash Outfit
  • slash Enter
  • slash Perfekt
  • slash Check-out
  • slash iFaktor

  • send
  • like
  • BP ma

    A fellocsolt, csúszós aszfalton anyáztam a legtöbbet

    Szerző Neve

    Pintér Luca

    2016.10.18. 14:54
    facebook messenger pinterest
    Ön mennyire szeret olyan időben vezetni, amikor csak a gusztustalan jelző jut eszébe az időjárásról?
    Ön mennyire szeret olyan időben vezetni, amikor csak a gusztustalan jelző jut eszébe az időjárásról? Fotó: Németh Sz. Péter / Velvet
    Hát én sem! Ezért is vert le először a víz, amikor jött a lehetőség, hogy a Hungaroringen próbálhassam ki, milyen a feltúrbózott nyálkás aszfalton vezetni.

    Hát én sem!

     

    Ezért is vert le először a víz, amikor jött a lehetőség, hogy a Groupama tanpályán tesztelhetem, milyen vészhelyzetekkel szembesülhetünk az utakon ősszel és télen. 

    Fotó: Németh Sz. Péter / Velvet
    Idén januárban Lagzi Lajcsi szabadulására igyekeztem Székesfehérvárra a tél egyetlen olyan napján, amikor havazott
    Idén januárban Lagzi Lajcsi szabadulására igyekeztem Székesfehérvárra a tél egyetlen olyan napján, amikor havazott.

     

    Ez csak azért fontos információ, mert úgy megprödültem az autóval, hogy kis híján több sofőrnek is sikerült feldobnom a napját.

    Fotó: Németh Sz. Péter / Velvet
    Akkor túléltem
    Akkor túléltem. Ezúttal voltak kétségeim... Fotó: Németh Sz. Péter / Velvet
    Elsőként csak annyi volt a feladat, hogy 20-25 km/órás sebességnél izomból tapossak bele a fékbe, magyarul vészfékezzek.
    Elsőként csak annyi volt a feladat, hogy 20-25 km/órás sebességnél izomból tapossak bele a fékbe, magyarul

     

    vészfékezzek.

    Fotó: Rostás Bianka / Velvet
    Száraz aszfalton?
    Száraz aszfalton? Fotó: Németh Sz. Péter / Velvet
     Sima ügy!

    Sima ügy!

    Fotó: Rostás Bianka / Velvet
    Fellocsolt műgyantás pályán már kevésbé sima.

    Fellocsolt műgyantás pályán már kevésbé sima.

    Fotó: Németh Sz. Péter / Velvet
    Szintén 20-25 km/órás sebességgel gurultam be a nehezített szakaszra és gyakorlatilag állva nyomtam a fékpedált, hogy az autó végre megálljon.70 méter után meg is állt.

    Szintén 20-25 km/órás sebességgel hajtottam rá a nehezített szakaszra és gyakorlatilag állva nyomtam a fékpedált, hogy az autó végre megálljon.

     

    70 méter után meg is állt.

    Fotó: Rostás Bianka / Velvet
    De a cél pont ez volt: megérezni, milyen az, amikor tök feleslegesen fékezel, mert tehetetlen vagy.

    De a cél pont ez volt: megérezni, milyen az, amikor tök feleslegesen fékezel, tehetetlen vagy.

    Fotó: Németh Sz. Péter / Velvet
    Aztán jött a nehezítés:
    Aztán jött a nehezítés: Fotó: Németh Sz. Péter / Velvet
    egy kis vízfüggöny, ami előtt öt méterrel kellett megállni.
    egy kis vízfüggöny, ami előtt öt méterrel kellett megállni. Fotó: Rostás Bianka / Velvet
    Kellett volna.

    Kellett volna.

    Fotó: Németh Sz. Péter / Velvet
    De ha csak egy kicsivel több gázt adtam és nem kezdtem időben fékezni, nem sok esélyem volt.
                        Mázli, hogy a vízfüggönyt nem egy kamionnal helyettesítették.

    De ha csak egy kicsivel több gázt adtam, és nem kezdtem időben fékezni, nem sok esélyem volt. Mázli, hogy a vízfüggönyt nem egy kamionnal helyettesítették.

    Fotó: Németh Sz. Péter / Velvet
    Itthon az autósok muzeális, átlagosan 26 éves útburkolatokat koptathatnak
    Itthon az autósok muzeális, átlagosan 26 éves útburkolatokat koptathatnak. A kerekekkel találkozó aszfalt vagy beton átlagéletkora a főutakon 17, a mellékutakon 29 év, derült ki 2014-ben az Országos Közúti Adatbank statisztikájából. Fotó: Rostás Bianka / Velvet
    Szóval még akár önnel is megeshet, hogy belehajt egy kisebb kátyúba.
    Szóval még akár önnel is megeshet, hogy belehajt egy kisebb kátyúba. Fotó: Németh Sz. Péter / Velvet
    A kátyút a Hungaroringen rántópaddal helyettesítették, ami már 30 km/órás sebességnél is durván kiránotta a kocsi hátulját valamelyik irányba.
    A kátyút a Hungaroringen rántópaddal helyettesítették, ami már 30 km/órás sebességnél is durván kiránotta a kocsi hátulját valamelyik irányba. Fotó: Németh Sz. Péter / Velvet
    Pánikolás helyett, inkább tekerje azonnal abba az irányba kormányt, amelyik irányba a kocsi hátulja elindult!
    Pánikolás helyett, inkább tekerje azonnal abba az irányba kormányt, amelyik irányba a kocsi hátulja elindult! Fotó: Németh Sz. Péter / Velvet
    Akkor anyáztam a legtöbbet, amikor a fellocsolt, csúszós aszfalton kellett feljutnom egy meredekebb részen.
    Akkor anyáztam a legtöbbet, amikor a fellocsolt, csúszós aszfalton kellett feljutnom egy meredekebb részen. Fotó: Németh Sz. Péter / Velvet
    Kicsit úgy éreztem magam, mintha valamelyik bevásárolóközpont parkolófeljárójából próbálnám felküzdeni magam
    Kicsit úgy éreztem magam, mintha valamelyik bevásárolóközpont parkolófeljárójából próbálnám felküzdeni magam. Nekem elhihetik, ez a nőknek komoly stresszfaktort jelent! Fotó: Németh Sz. Péter / Velvet
    "Már túl sok a gáz"– mondta századjára is a fülemre az egyébként lehetetlenül türelmes instruktor.

    "Már túl sok a gáz"

     

    – mondta századjára is a fülemre az egyébként lehetetlenül türelmes instruktor.

    Fotó: Németh Sz. Péter / Velvet
    Aztán csak sikerült, na persze van még, hova fejlődni.
    Aztán csak sikerült, na persze van még, hova fejlődni. Fotó: Németh Sz. Péter / Velvet
    ..
    ... és valószínű önnek is. Szóval, ha igazán felelősségteljes sofőr akar lenni, mindenképpen próbálja ki magát egy műgyantás pályán. Ártani biztos nem fog, Fotó: Németh Sz. Péter / Velvet
    és talán még oklevelet is kaphat

    és talán még oklevelet is kaphat.

     

    Viszlát!

    Fotó: Németh Sz. Péter / Velvet

    Kapcsolódó

      • TV2Play
      Rendkívüli hír: Sydney élő adásban jelentette be, hogy babát vár!

      Rendkívüli hír: Sydney élő adásban jelentette be, hogy babát vár!

      • TV2Play
      Brasch Bence összezavarodott: Nem értette mi történt az értékelés alatt

      Brasch Bence összezavarodott: Nem értette mi történt az értékelés alatt

      • TV2Play
      Elképesztő: Brasch Bencének teljesen más volt a hangja 16 évvel ezelőtt

      Elképesztő: Brasch Bencének teljesen más volt a hangja 16 évvel ezelőtt

  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Süti szabályzat
  • RSS
  • Márkabiztonság
  • DSA
  • Közösségi média moderációs elvek
  • Süti beállítások
  • © 1999-2025 Index.hu Zrt.

      A galéria indításához kattintson a képre.

      A fellocsolt, csúszós aszfalton anyáztam a legtöbbet

      Szerző Neve

      Pintér Luca

      2016.10.18. 14:54