A hat tényezőt (ismertség, láthatóság, kedveltség, hitelesség, pénztermelő képesség és online jelenlét) vizsgáló felmérés után a Forbes idén is nyilvánosságra hozta, hogy mely magyar hírességek személyes brandje a legértékesebb.
A címvédő Majka 2023-ban is elnyerte az év legértékesebb magyar celebje titulust.
Az énekes-műsorvezető tavaly ugyan belengette, hogy kicsit visszavesz, de végül a vártnál jóval hamarabb újra felvette a ritmust. A TV2-nél a Sztárban Sztár leszek! tehetségkutató oszlopos tagja, valamint nemrég sikerre vitte a Zsákbamacska című műsort Pápai Jocival. Mindemellett a nyári szezon szinte összes nagy fesztiválján zenél a bandájával.
Az összesített versenyben végül Sebestyén Balázs lett az ezüstérmes, aki egyben a legismertebb sztár titulusát is magáénak tudhatja. Rúzsa Magdi tavalyhoz hasonlóan idén is a dobogón végzett helyét: a magyar rádiós slágerlisták koronázatlan királynője stabilan még mindig a legkedveltebb hazai énekesnő.
Az előző években az egyik legsikeresebb versenyző, Ördög Nóra ezúttal a 4. helyen végzett, míg Istenes Bence és Hosszú Katinka egyet-egyet előrelépve az 5.-6. helyen szerepel. Ugyan idén a dobogón nem, az élmezőnyben már látni nagyobb mozgásokat.
A lista első felében a legnagyobb ugrást Csobot Adél produkálta, aki a 20. helyről a 9.-re teleportált.
Till Attila is sokat javított tavalyi visszaeséséhez képest, hét pozícióval előrébb került, ezzel újra az első tízben köszönthetjük a TV2 legfoglalkoztatottabb műsorvezetőjét. A Valmar egyenesen szárnyal: egészen a tizenharmadik helyig jutott Valkusz Milán és Marics Peti duója, így ők lettek a legjobb helyezést elérő új belépők. Mellettük Kajdi Csaba Cyla (17. hely), Tóth Andi (20. hely) és Azahriah (23. hely) debütálása figyelemre méltó.
A lista abszolút negatív rekordját Schobert Norbi jegyzi: a Norbi Update adósságával és az ezt követő negatív médiahullámmal küzdő fitneszguru a tavalyi 19. helyezésével szemben idén kiesett a legértékesebb celebek közül.
A következő év egyik nagy előretörését lehet, hogy Rácz Jenő fogja produkálni, akinek két étterme: a Costes és a Rumour is Michelin-csillagot kapott nemrég, ám nevét egyelőre kevesebben ismerik az NRC reprezentatív kutatása szerint
Énmárka-érték
A Forbes összeállítása elsősorban abban nyújt segítséget, hogy egy vállalat marketingvezetőjének kihez érdemes fordulni, ha sikerre szeretné vinni cége termékét. Vagy éppen arról, hogy kit kell elhívni egy televíziós műsorba, ha nézettséget szeretne generálni.
(Borítókép: Majka. Fotó: Kaszás Tamás/Index)