Hajós Kristófról és zenekaráról igen sokan megemlékeztek a világban, csak idehaza nem sikerül játszani őket. A rádió és televízió szerint túl depressziós a zenéjük, és ez nem való a magyarnak. Ben Watt csapata azonban Angliában kezd befutni, de egyelőre senki nem adhatja fel a polgári szakmáját.

Hajós Kristóf és zenekara, a The Unbending Trees sikeres évet tudhat maga mögött, annak ellenére, hogy magyarországi helyzetük finoman szólva is elég speciális. A csapatot Ben Watt, az Everything But The Girl egyik alkotója szerződtette Angliában. Itthon az mTon figyelt fel rájuk, de csak azután, hogy kint már volt kiadójuk.  A The Guardian-ben és a The Independent-ben megjelent róluk kritika, a The Times zenekritikusa iderepült Budapestre, hogy interjút készítsen velük, és a BBC is megkereste őket, hogy készítsenek számukra egy pár dalos élő felvételt.

Kellett egy pitbull

Nézzen Hajós Kristófot!

Hajósékat mindezek ellenére idehaza ignorálják, aminek okát próbáltuk megfejteni.„Itthon a mi közönségünk tini lányok és a nagyon kora húszas éveiben járó fiatalok, odakinn a 30-as 40-es értelmiségiek. A nyomtatott és online médiának még elég volt, hogy Angliában megjelentünk, és ott jó dolgok történtek velünk, az MTV-ben viszont egy darabig nagyon mentünk, utána egyáltalán nem. Az első klipünk felment az ötödik helyig, a második a 13. helyet szerzete meg a játszási listán, utána szerkesztőváltás történt. Elkezdtek Britney-t adni, meg ilyeneket. Kezdetben pedig az volt a koncepció, hogy a magyar alternatív zenéket támogatják, a VIVA Tv pedig a többit, de ez most meghalni látszik. Volt egy duettünk Tracey Thorn-nal, amit kétszer adtak le, majd közölték, hogy ez túl szomorú. A Petőfi Rádió is gyakorlatilag lesöpörte a felvételt az asztalról – egyszer játszották, majd közölték, hogy túl depis. De inkább játsszon a BBC és a Petőfi ne, mint fordítva.”

Az esti rádiós játszától megfosztott zenekar ennek ellenére nem csügged, sőt magyar menedzsert is kerestek maguknak, hogy legyen valaki, aki a zenekar ügyeit kezeli. „Varga Géza egy igazi piraña természet, megvédi az érdekeinket, ezáltal lehetőséget teremt arra, hogy mi a zenére koncentráljunk. Sub Bass Monstert, és a Pál Utcai Fiúkat is ő menedzselte korábban, régóta benne van a szakmában. Én nem vagyok az a tárgyaló alkat, nem tudok egyezkedni, hogy húsz forintért lépjünk fel vagy húszmillióért, kellett egy pitbull, aki harcol.” Mivel Hajós mögött profi zenészek állnak, ezért sem működik minden úgy, ahogy egy átlagos új zenekarnál. „Természetesen mi is lépünk fel ingyen, de annak általában nagyon alapos oka van”. Legutóbb a Sziget Fesztivál kereste meg a zenekart, de az ajánlatot visszautasították, mert egy hangos rendezvényt nem akarták a halk zenével meghekkelni, és a feltételek sem voltak megfelelőek. Hazai elismerést olyannyira nem remélnek, hogy csak a vicc tárgyát képezte, mikor megemlítettük, mit szólnának, ha az év felfedezettjei kategóriában indulnának Mark mellett a Fonogram gálán.

Viszont a londoni koncertjük az énekes elmondása szerint kiválóan sikerült. „A legelső számot iszonyatosan elkúrtuk, felmentem a színpadra és egy jó hang nem jött ki belőlem a dal végéig, de a másodiknál bekattant valami, és számomra eddig ismeretlen pozitív erők szabadultak fel. Ez a koncert hozott nekünk menedzsmentet is. Az MTV Icon is elég maradandó élmény volt nyáron, de az más okok miatt.” Az énekes egyébként zenetanárt váltott, jelenleg egy basszus operaénekeshez jár, aki elmondása szerint rendesen meg is kínozza. „Kint egy kicsit nyíltabban beszélek a magánéletemről, mert ott úgy tűnik, mintha azokban a körökben, akik a zenénket befogadják, és egyáltalán elolvassák a rólunk írt dolgokat, jobban meg tudják határozni, hogy a zene az elsődleges, és minden magánéleti információ csak adalék. De szerencsére se a zenénk, se a személyiségünk nem érdekes a bulvárnak. Ezért csak olyan fórumunk van, ami nem szenzációhajhász. A The Unbending Trees valójában egyelőre egy profi hobbi mindannyiunknak. Persze egy kicsit nagyobb horderejű, mintha kötögetnénk.”