Piringer Patrícia viccesnek találta azt a helyzetet, amikor a róla készült címlap plakátjára figyelt fel az utcán, miközben melegítőben a közértbe tartott. A Viva volt műsorvezetője Dr. Csernus könyvbemutatóján beszélt arról, hogy jó nőnek tartja magát, innen folytattuk vele a beszélgetést az esemény után.

„Ebben a korban, ezzel a külsővel jó nőnek számítok, de persze a reneszánsz korban ezzel az alkattal pont nem számítottam volna annak” – mondta Piringer Patrícia. Abba nem bonyolodtunk bele, mi lehet a jó nő meghatározása olyan társaságokban, mint például a régészek közt, vagy akár a playmate-választások közönségében. A saját definícióját viszont hosszan részletezte.

A sok családi kihívás

A Viva volt műsorvezetője annak a kerekasztal beszélgetésnek a résztvevője volt, amelyet Dr. Csernus Imre A Nő című könyvének a bemutatója alkalmából tartottak. A pódiumon beszélgetett még Szekeres Nóra és Szily Nóra is, aki arról kérdezte Piringer Patríciát, hogy vajon jó nőnek tartja-e magát. Mivel a válasza igen volt, a sajtótájékoztató után arról kérdeztük, hogyan lett jó nő?

„Talán a sok családi kihívás, sok pszichológiai konfliktus alakította a személyiségem. Olyan mentoraim voltak idősebb barátaim személyében, akik mindig a megfelelő útra tereltek, hogy ismerjem meg önmagam. Ami a jónőséget illeti, az én szemszögemből mindig azt jelenti, hogy a kisugárzásod tudod-e használni, a szellemességeddel, a magabiztosságoddal, kedvességeddel, intellektusoddal hogyan élsz. Tinédzserkoromban is tisztában voltam a tudással, és hogy mint nő, hogyan lehet ezeket az adottságokat használni”- mondta Piringer Patrícia, és erről a gondolatáról az idősödő színésznők jutottak az eszébe.

Bárkiből lehet címlaplány

Klikk!

„A párommal beszéltük nemrég az idősebb színésznők kapcsán, hogy olyan gyönyörűen lehet megöregedni. Most olvastam egy londoni pletykalapban, hogy az év 50 legjobb nője közt van vagy körülbelül 15, aki hatvan év fölött van. A jónőségben legfőképp az a fontos, milyen ember vagy”- mondta a Megatánc műsorvezetője.

Saját tulajdonságai közül Piringer Patrícia most a hedonizmust emelte ki, majd rátért a kortárs értelemben vett jó nőkre is. „Bárkiből lehet címlaplány. Annyit nevetek azon, hogy belőlem egy jó sminkes mit tud varázsolni. Anyám szokta mondogatni, hogy bárcsak eljöhetne velem a fotózásra, hogy őt is úgy megcsinálják. Az egy álomvilág, bárki átélheti, ha ilyen szakmája van, de be is lehet fizetni rá. Nem attól leszel jó nő, hogy bitang jó a sminked. Amit nem lehet megvásárolni, az a stílus. Azt hiszem, ezt Coco Chanel mondta.”

Az életben szebb vagy smink nélkül

Piringer Patríciát láthattuk már korábban férfimagazinban is, és hasonlóan viccesnek találta azt a helyzetet, amikor a róla készült címlap plakátjára figyelt fel az utcán, miközben melegítőben a közértbe igyekezett.

„Annyira toprongyosan tudok kinézni, de azt a részt is imádni kell. Az igazi visszacsatolás az, ha azt mondják, az életben szebb vagy smink nélkül. Persze, nagyon jól tud esni egy olyan bók, hogy káprázatos vagy, amikor kisminkelve vonulsz a tűsarkúdban, de a legjobb bókok intimebb helyzetben érik az embert.”

All int játszik, és a homloka ledfal

Piringer Patrícia balhés embernek tartja magát, mint elmondta „a görög istenfelfogásba nem fér bele az a nőkép, amelyik ennyit konfrontálódik.” A balhé azonban nem hisztit jelent az ő felfogásában. „Ha valahol fizetek, és nem szolgálnak ki rendesen, akkor azt szóvá teszem. Vagy ha a magánéletben adódnak méltatlan helyzetek, akkor bezárom a kapukat, nagyon kemény leszek. Szegény párom szokta mondani, hogy én mindig all in-t játszom. Ez nem jó, ebben nekem fejlődnöm kell. Az sem jó, hogy minden az arcomra van írva. Mintha ledfal lenne a homlokom.”

A személyiségelemzés után rátértünk Piringer Patrícia munkáira. Az iparművész végzettségű műsorvezető idén megvált a Viva Tévétől, ahol divattal, képzőművészettel és elektronikus zenével foglalkozó műsorokat vezetett, és a Ludwig Múzeum (LUMU) sajtóreferenseként helyezkedett el.

Nem fért bele idegileg

„Nagyon régóta érett a váltás. A Vivában azokat a műsorokat csináltam kábé, amelyek rám lettem formálva, és nem láttam a továbblépést. Két lehetőség van ilyenkor: vagy komoly kompromisszumokat kötsz addig, amíg el nem jön a jó lehetőség, vagy nem csinálod tovább. Én az előbbit választottam. Baromi nehéz döntés volt, hogy meg merem-e tenni azt a lépést, hogy a médiától, az ismertségtől, a képernyőtől távol kerüljek.” A Sztárok a jégen című verseny indulása előtt a TV2 vezetősége Piringer Patríciát is megkereste, hogy szerepeljen a műsorban az alkalmi jégtáncos celebek közt, de nem vállalta.

„Az, hogy fél évig korcsolyázzak abban a társaságban, adjak fel minden más dolgom, nem biztos, hogy belefért volna idegileg, emberileg. Másképp tekintettem a televíziózásra. Úgy gondolom, hogy nem azért dolgozom egy csatornánál, hogy ismerjék a nevemet, hanem mert az a munkám. Sokan fordítva látják, azt tartják szem előtt, hogy azért vannak képernyőn, hogy ússzon a nevük a felszínen.”

Kevesebbet keres, többet dolgozik

A LUMU-t Piringer Patrícia nagyobb kihívásnak tekintette, és mint elmondta, ott egoista módon személyes sikereket szeretett volna elérni. Nagyon pozitív visszacsatolásokkal . Ugyanaora hévvel vetettem be a LUMU-ba, és baromi egoista módon sikereket akarok elérni.

„Hogy mi számít sikernek? Ha egy kiállítás megnyitójára nem negyvenen, hanem háromszázötvenen jönnek el. Ha el tudjuk érni, hogy a családoknak eszébe jusson, hogy eljöjjenek hétvégén akár négyhavonta, akár félévente. Ebben a folyamatban a média nagyon sokat tud segíteni, hogy ez beleívódjon az emberekbe. És nagy siker az is, ha azt mondja a kurátor, vagy egy kiállító képzőművész, hogy köszi, nagyon profi rendezvényt szerveztél. Most sokkal kevesebbet keresek, és sokkal többet dolgozom azóta, hogy nem a tévénél vagyok, és rengeteg sikerélményem van.”